Vi i Halmstad (ver 6)
Är det fika på gång? Jag har inte varit inne på FL på ett tag så jag har inte riktigt hängt med Men om det är någon gång nu i veckan följer jag gärna med.
Är det fika på gång? Jag har inte varit inne på FL på ett tag så jag har inte riktigt hängt med Men om det är någon gång nu i veckan följer jag gärna med.
Nu såg jag att det är fika hos Blixten imorgon Jag hoppas jag är välkommen också
Jag lägger till mig på "ta med listan":
Cassiopeja + mage, tar med finska julstjärnor.
Maddissen85 + Leo, tar med clementiner.
Zazla + Jolie, tar med pepparkakor (om ingen annan redan har tingat det)
Tesked + 2 dvärgar, tar med julmust + glögg m tillbehör
Maximilius + Liv, tar med lussebullar
Anna + Karl, glögg
Trollbarn + Elliot, tar också med julmust (det kan ju behövas mer än en flaska...)
Tack alla för den trevliga fikan idag, speciellt tack till Blixten för att vi fick vara hos dig
Nu har jag lagt vårat lilla knott så nu ska vi försöka äta en mysig middag för en gång skull....
Tittar in en snabbis innan det är dags att gå och lägga sig, är JÄTTE trött!!! På lördag ska vi ha dop för Elliot så vi har massor att fixa med här hemma. Vi har tänkt bjuda på julbord efter dopet så det är ju en hel del mat att ordna med, tur man har en snäll mamma som hjälper till
Godnatt!!!
Nu har jag varit ute i snöyran och handlat mina sista julklappar. Jag fick äntligen lite julstämning nu när det snöar och det spelades julmusik i alla affärer
Cassiopeja: Varför ska Stina sluta på BBM? Ska hon bara jobba på förlossningen nu? I början var jag inte så nöjd med att ha henna som BM men i slutet ändrade jag uppfattning om henne. Det är ju lite synd att man inte kan ha henne då om man skaffar fler barn (fast det lär ju dröja ett antal år till ).
Fika på torsdag? Jag följer gärna med! Är det sagt någon tid?
Cassiopeja: Är du fortfarande kvar här, nu är det väl dags för dig
Max´s flicka: En laban prasselbok har Elliot också, han älskar den. Vi åker ingenstans utan att ta den med oss Undra om han kommer gilla böcker som vuxen också ??
Pappa hoppas ju på att fotbollar kommer vara mer intressanta istället
Anna: Fin bild på lilla Karl i tidningen idag
Anna: Skönt att allt var bra med Karl. Det är inte kul när de små blir sjuka.
Jag skriver upp mig på fikan på torsdag....
Tors: Maddissen85, TeaSpoon, JewelGirl, lilla grodan, blixten, magganhm (efter 13.30) Heffaklumpens mamma (+kompis), Maviperi, UlrikaPeter (efter 13.00), Frusand, Max F, MammaJ, Trollbarn
Var ska fikan vara imorgon? Jag har ju inte skrivit så mycket här på sista tiden men nu tänkte jag i alla fall följa med på en fika.....
För den som är nyfiken så har jag äntligen lagt upp lite nya bilder på Elliot. Så fort tiden går....fattar inte att han är över fyra månader redan
Det ska bli roligt med fika imorgon!
Tack för fikan idag, det var himla trevligt! Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång
zazla: Bry dig inte om den knäppa BVC tanten. Till mig sa de att man inte skulle titta så mycket på kurvorna utan titta på barnet istället, om barnet ser "normalt" ut så var allt ok. Jag går också på Vallås så de verkar ju säga lite olika från gång till gång....!?! Jag tycker du kan fortsätta amma Jolie som vanligt
Minerva, skickar massa tröst-kramar!!! Ta väl hand om varandra!!!
Cassiopeja: Hoppas Eira har bajsat redan. Tänkta bara skriva att Elliot har blivit förstoppad en gång och det gick inte att undgå. Man hörde hur han försökte bajsa hela tiden och när det inte kom något så började han illvråla. Det hela slutade med att vi fick åka in till akuten mitt i natten och där gav de honom lavemang, sen tog det en minut och så kom det ut en liten hård plutt som antagligen hade suttit och stoppat upp. Väl hemma blev det några väl fyllda blöjor Trevliga detaljer
Hoppas ni har trevligt på fikan nu, själv sitter jag här hemma och snorar framför datorn. Har varit lite halvförkyld hela veckan Som tur är har inte Elliot blivit förkyld.
Cassiopeja: När Elliot var förstoppad så fick han ersättning så jag vet inte om det där med helammade barn stämmer. Men nu verkar ju problemet var ur världen, skönt för Eira att äntligen få det ur sig...
Jewel: Jag vet hur det känns. Vi försökte ju också ganske länge innan vi lyckades och ibland måste man bara få deppa ihop totalt. Hoppas det känns bättre idag. *kram*
Är det alltid på torsdagar det är fika eller är det på tisdag nästa vecka? Nu är jag äntligen frisk igen så nu känner jag att det hade varit trevligt med en fika....
Ok, tisdag kl två. Då kommer jag att vara där i alla fall
Jewel: Det är ju skönt att denna svackan håller på att gå över. Men jag hoppas och tror att der snart är er tur att lyckas och då kommer du glömma denna jobbiga period direkt
Nu ska jag titta på Madagaskar och äta en bakad potatis, mums!