Inlägg från: Cassiopeja |Visa alla inlägg
  • Cassiopeja

Vi i Halmstad (ver 6)

Hittat hit jag också!

• Cassiopeja

*tänker också föda i denna tråden!!! *

Nu har vi äntligen fått på vinterdäcken på bilen och kan köra lagligt!

Iofs tog jag bussen imorse, men ändå!

Förresten... ni som vet... hur mycket sammandragningar är det egentligen normalt att ha vid den här tiden (vecka 35)? De gör inte direkt ont, och kommer inte regelbundet, men däremot så fort jag gör nåt minsta ansträngande typ... Och ibland utan anledning också...

• Cassiopeja

Alla som skrivit om sammandragningar: Ok, då är det nog inget att oroa sig för då. Vet ju att de ska komma nu nån gång, jag tyckte väl bara att de började komma väl ofta efter att ha varit bara sporadiska innan.

Idag har annars Grodan samlat massor med poäng. H*n får fem poäng varje gång h*n sparkas så hårt att jag tappar andan...

Svärmor gav mig en lektion i att trä symaskin när karlarna bytte däck, orkade dock inte sy något idag. Ska nog dit på lördag och sy klart lakanen. Skönt att få det gjort liksom.

Imorgon väntar annars sista gången på föräldragruppen, och så tänker jag mig ut på en liten shoppingrunda... ska köpa skötunderlägg, spydukar och en yogamatta som en tidig julklapp till mig själv. Såg en annons om billiga sådana på Rusta nämligen, och hur mycket kan kvaliteten skilja på en sådan liksom? Knappast så jag märker nån större skillnad iaf. Och så ska jag se om jag hittar nån festligare mammatopp på H&M som jag kan ha på jobbets julfest. Lite småtråkigt att gå dit i kläder som de sett mig i dag ut och dag in liksom... Kan ju återanvända den till jul också. Annars så försöker vi lägga pengar på hög för att ha en buffert när jag börjar vara hemma. Hela hösten har ju varit alldeles hårresande i räkningsväg med renovering, dyr bilreparation med mera.

• Cassiopeja

Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006 - sofia_cronwall@hotmail.com
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 - Bf 2/12 zalli@hotmail.com
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10 leviv@hotmail.com
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10 (qrssy@yahoo.se)
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth - Linnéa 1/9
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6
    LoBe - Lotta 13/7
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5

Idag var sista gången på föräldrautbildningen. Givande och intressanta diskussioner som vanligt. Och lite vemodigt också, för det var ett härligt gäng! Men man springer säkert på varandra framöver... och några av killarna pratade lite löst om att kanske bilda en pappagrupp. Får väl se om de verkligen tar tag i det dock...

Jag sköt dock på den planerade shoppingrundan, var för trött och hungrig efter föräldragruppen så jag åkte direkt hem istället. Tänkte ta det imorgon, innan jag ska iväg till svärmor och sy. Dock han jag med en sväng på Lindex innan föräldragruppen och hittade en fin, skön och billig mammakjol som kan få vara min följeslagare under diverse festligheter i december. Jobbets julfest, julafton osv. Och på vägen ut sprang jag på Anna och henne lille söte Karl!

Nu ska jag äta nåt och sen börja ladda för kvällens stora happening - nämligen Idolfinalen!! Jag har ingen favorit, det var Sibel, men både Agnes och Sebastian är duktiga så jag är nog nöjd med resultatet oavsett hur det går!

Trevlig fredagskväll på er allihop!

• Cassiopeja

oj... det vore kanske bra om jag skrev mailadressen på mig själv och inte på ida... *rättar till*

Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006 - sofia_cronwall@hotmail.com
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 - Bf 2/12 zalli@hotmail.com
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1 leviv@hotmail.com
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10 (qrssy@yahoo.se)
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth - Linnéa 1/9
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6
    LoBe - Lotta 13/7
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5

• Cassiopeja

Här var det dött... kilar bara in och säger godmorgon (hmmm...) innan jag jag ska iväg på dagens begivenheter!

• Cassiopeja

zazla: tyvärr är all vår frukt slut också, annars hade du gärna fått komma ner och hämta ett gäng!

• Cassiopeja

maviperi: Jättesöt!!!!

• Cassiopeja

Hej hej

Trevlig andra adverb på er!!! (obs!! medvetet felskrivet!! )

Idag har vi varit och ätit julbord med svärisarna och Tobbes bror med familj!! Gratis för oss!! Och det var GOTT!!! Särskilt Ris a la Maltan... De andra mobbade mig lite för de tyckte jag tog en enorm portion. Och det kanske jag gjorde *harkel* men det är ju inget man äter varje dag och det är ju så gott så... iaf var de imponerade av att jag orkade äta upp alltihop efter tre tallrikar annan julmat!!

• Cassiopeja

Zazla: Då måste det nästan vara nån annan som borrat än den som brukar borra på helgerna, för jag har då inte hört nåt denna helgen!! Däremot har vi spikat lite i väggarna under veckan som gick (dock normala tider) och äntligen fått upp lite tavlor på väggarna!

Apropå att det är många som fyller år idag, så skulle min farmor ha blivit 99 år idag om hon hade levat!

Minerva: Välkommen! Här kommer du att trivas! Jag är en av dem som bor i samma hus som Zazla, och har bott här i drygt två månader (i huset alltså, i stan har jag bott 3,5 år). Har ca 5,5 vecka kvar på graviditeten (till beräknat utsläpp alltså) och börjar tycka att det är väl tung kropp att släpa omkring på nu. Är gift och har två "kattbarn" sedan tidigare. Räknar ner dagarna tills jag slutar jobba (9 kvar nu) och kan vara hemma och slappa på heltid!

Förresten, ni som har lite koll, en liten opinionsundersökning: Tycker ni det är bättre att ha babyskyddet i fram- eller baksätet på bilen? Säkerhetsmässigt och så... Vi har så pass gammal bil att det inte finns nån air bag i framsätet, så för den sakens skull kvittar det, men jag har dålig koll på vad som är säkrast annars. Kan kanske kännas tryggast att ha barnet nära om man kör själv med den, men risken är kanske att man tittar mer på barnet än på vägen, eller? Lite åsikter tack! Vi ska åka och kolla på babyskydd imorgon när jag slutat jobbet nämligen.

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)