Inlägg från: MammaJ |Visa alla inlägg
  • MammaJ

Vi i Halmstad (ver 6)

Tack själv, Olga81.

• MammaJ

Cassiopejas och Tobbes bil är hemma nu, men det är nog bara Tobbe som skall inom en vända. Det är klart att hon skall stanna tills de tfunkar bra med allt. Absolut. Det ska jag med göra sedan när det är dags för oss. (Även om jag aldrig kunnat amma, så kommer jag inte att ränna hem efter 36 timmar som förra gången)

MaxF; hoppsan, ja, det kanske är en liten på G igen.... Men tycker du själv att det är för tidigt, så håller jag tummarna för att mensen kommer som den ska.

• MammaJ

För mig får det gärna bli onsdagen, torsdag kan inte jag.... *hint, hint*

• MammaJ

Välkommen hem Cassiopeja med familj. Jag ska lyssna extra noga nu när jag vet ni är hemma. Jag tycker synd om dig, för att du sprack så mycket. *tänker tanken* Har själv inte spruckit nån av gångerna, men jag ska INTE vara kaxig. Kanske spricker jag nåt kopiöst denna gången bara därför.

Jag har molvärk, sen i eftermiddags, men enligt "de som vet" ska det vara så eftersom livmodern växer nu... (som om den inte gjorde det annars... duh...) *himlar med ögonen*
    Men det ska inte vara nån fara Är ju under stenhård bevakning, så jag är lugn.

• MammaJ

Jag lider verkligen med dig Cassiopeja, men det är ju dagens sanning att man ALDRIG i livet gått igenom det ens i några minuter, om man inte fick det finaste i världen som pris, efteråt.... Oj, vad glad jag är att allt gick bra i alla fall och att ni har lilla Eira med er.

Jag är helt inne på Zazlas förslag att ni kan hålla upp henne i fönstret, så vi får se underverket. hahaha...

• MammaJ

Cassiopeja; Vi hörde i alla fall ingeting av Sessans skrikperiod, men å andra sidan var vi ju inte live, precis bredvid. Det där med soffan är bra. Ibland får man kanske ta varannan natt eller ta i skift. (Jag har aldrig kunnat amma, så på ett sätt kan man ju lämna över ansvaret sååååå mycket lättare till mannen då) Men å andra sidan så är det ju ett kärt besvär, eftersom man lipar ibland över hur vackra de är. Då glömmer man allt som känns jobbigt, alla vakna "övertidstimmar" och sen sanslösa bristen på sömn.

Vem är det som står på tur sedan?? *undrar och tänker* Är det FruSand??

• MammaJ

sofia; Grattis till "pungdjuret" *citerar teaspoon* Häftigt med en lillebror!!!! Grattis så otroligt mycket!!!!

• MammaJ

Cassiopeja; Jag har läst din förlossnings"roman". Starkt imponerad av hur lätt du hade det egentligen. Förstår om du inte alls är fraämmande för att göra detta igen. Antagligen har du öppnat dig tidigt, redan då du hade mensvärk dagarna innan. Skönt att ha gjort så mycket som möjligt hemma. Det hoppas jag också att jag får denna gången. *visionen är klar*

• MammaJ

Hej vänner!! Har inte varit inloggad alls under helgen, och det är ju en del att läsa ikapp idag om jag säger så... Märker att det blir fika på onsdag kl 14. Bra!!! Jag ska lämna på dagis kl 14, men jag kommer sedan, som vanligt. Ca 14.30... Hinner då sitta tils de stänger. Ska bli kul.

Jobbar halvtid denna veckan också. Hann inte få tag i MVC idag, får ringa i morgon. Ska ha en doktorstid innan onsdag nästa vecka. Dt ska kolla upp hur livmodertappen ser ut igen och kolla allmänt läge. Han ont som fan dagen efter jag jobbat, och ska lobba för att få gå hemma på halvtid. Jag var fullständigt invalid i fredags kväll efter att, (mitt dumma nöt) ha varit med sonen på badhuset och kämpat mig upp i vattenrurchkanan några gånger. Den kvällen låg jag pall i soffan i flera timmar och kunde inte röra mig, utan att tårarna rann. Fy f*n.

Cassiopeja; Jag vet hur du känner inför din svärmor. Min svärmor var likadan och sa att hon tyckte att eftersom jag ändå gick hemma hela dagarna så kunde jag kankse se till så att det var rent och snyggt i hemmet. Jag blev vansinnig och sa att hon gärna fick komma hit och städa, jag hade viktigare saker för mig, nu när jag blivit mor. Ändå så har jag aldrig haft smutigt hemma, men visst, det var väl inte kliniskt rent.

• MammaJ

LillafruH; Grattis till Sessan!!!!! Här blev det en tredje kille. Vad roligt med en av varje!!!

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)