Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Vi i Halmstad (ver 6)

Mån: Maddissen85
    Tis: Maddissen85, TeaSpoon (innan 13.30)
    Ons:Maddissen85, TeaSpoon (innan 13.30)
    Tors: Maddissen85, TeaSpoon
    Fre: Maddissen85, TeaSpoon

• Teskedsmamman

MammaJ: *pustar ut* Vad skööönt att det inte var värre!!! Illa nog men det kunde ha varit värre... jaja, jag hoppas du vet vad jag menar... Och den där Jan Johnsen är min hjälte!!!! Det var han som förlöste Ian... och även gjorde NUPP på Ian...

lillagrodan: Välkommen hit!!! Och känn dig inte utanför för att du inte känner något, det är ett fåtal (Max's Flicka, Cassiopeja och LillaFruH) som känner varandra från början utanför FL - Rätta mig om jag har fel/glömt någon - Utan vi har alla lärt känna varandra här!! Och JAAAAA! Häng med på fika!!

• Teskedsmamman

Kolla vad Ian har gjort idag!!! På sin 3 månadersdag och allt (bild i galleriet).

Blixten: Jo, det behövs inte mycket för att man ska bli arg när man har fixat och donat!! Skönt ändå att era kompisar kunde ställa upp *gillar*

• Teskedsmamman

maviperi: Testa kumminavkoket jag har i mitt krypin, fungerar utmärkt som gasdämpare på fisiga magar, använde det på Totte mycket innan jag gick över på minifom.

Just nu försöker jag få katten att överleva Tottes attacker!!!

Alla ni som har haft kontakt med Jan Johnsen i era graviditeter/förlossningar, vad säger ni, ska vi lägga en tia var och köpa en blomma till honom?!?! Vill verkligen tacka för det han har gjort för mig i både mitt missfall och min graviditet med Ian. Det är ju lite hans förtjänst att Ian mår bra idag och inte fick några men av sin förlossning....

• Teskedsmamman

Anna: Det är ju bara om man känner för det, i din sits hade jag nog tvekat att lägga pengar, men det avgör du helt själv!!

• Teskedsmamman

Om det blir fika på torsdag så kan jag absolut!! Maken har ledigt och inget särskilt planerat så jag och lillterroristen kommer. Den store, fullfjädrade, terroristen lämnar jag hemma, orkar inte ha med honom för då får jag bara springa hela fikan.

Ella Karamella: Välkommen hit!! Bor du också ute i obyggden som Heffaklumpens mamma?!? Nu är vi 3 från den här tråden som ska gå på föräldragrupp den 19/1 på BVC i Oskarström. Jag är en göteborgare i hjärtat och från börden och flyttade till Halmstad för 12 år sedan snart.

Cassiopeja: Jodu, och mycket roligare blir det inte sedan heller Jag är en av dem som verkligen blir uttråkad av att vara mammaledig.

Nu ska vi lasta in barnen i vagn och pulka och gå en sväng.

• Teskedsmamman

Max's Flicka: Enklaste är att göra den själv, därmot kan jag tipsa om Hemköp i Oskarström - väldans goda smörgåstårtor!!

• Teskedsmamman

Blixten: Ah, så "mammahormonerna" hittade dig också

Jag mår jättedåligt över att se bilder på lidande barn, vuxna gör mig inte så mycket men just barn... och det kom efter att jag fick Totte...

• Teskedsmamman

Dop: Vi kommer ha dop på förmiddagen och sedan födelsedagskalas för Totte. Han får ett barnkalas den 11:e feb (var tvugna och lägga det då eftersom hans gudmor inte har sina barn hemma den 4:e när han fyller): Däremot så blir han firad av släkten vid dopet och det blir säkert 30-40 personer på dopet då vi har stor släkt, hoppas bara inte alla kommer (de flesta bor typ 15-50 mil bort så visst frånfälle blir det), dock kommer jag ställa mig och göra smörgåstårta Har redan fått in önskemål om det... så jag kommer göra två stycken stora, får se om det räcker i slutändan Sedan blir det kaffe och bullar när vi kommer hem och firar Totte, om någon orkar.

Idag var Ian och fick sin spruta, lillkillen har skuttat iväg ordentligt!! 700 gr och 3 cm på 3 veckor!!! Idag vägde han 6080 gr och var 60 cm lång!

Nu ska jag fortsätta att fila på inbjudningplanerna...

• Teskedsmamman

*gråter* 48 personer kommer bjudas in till Ians dop, har jag tur kommer det bara 20... resten bor i stockholm och så mina kusiner som jag inte har hört av sedan 1989, när jag gifte mig första gången...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)