• Äldre 8 Mar 18:29
    19054 visningar
    13 svar
    13
    19054

    Har ni som tagit ovitrellesprutan fått ägglossning?

    Jag tog den sprutan i fredags kring 16.30 tiden vet och vet inte om jag haft äl.
    Hade 2 stick i ena äggstocken sent på lördagkväll vid 22.30 tiden (29 timmar efter sprutan)
    Sen har jag gjort äl test 3 dagar efter som visade på full stegring varje dag, men har förstått att man inte ska ta äl test eftersom sprutan innehåller hormoner.

    Ni som tagit ovitrelle sprutan hur har det gått för er?
    Jag ska ta blodprov om några dagar. Men svaret dröjer läänge när man är otålig ;)  ca 10 dagar.

  • Svar på tråden Har ni som tagit ovitrellesprutan fått ägglossning?
  • Äldre 8 Mar 21:46
    #2

    Har tyärrr inte den möjligheten att göra vul för att kolla. Har alldeles för långt till kliniken.

    Jag hoppas verkligen att jag haft äl, har fått molvärk till och från nu i 2 dagar, gula flytningar. Tempen var inte speciellt förhöjd i morse, 36.53 men  nu ikväll låg den på 37.35. Vet att man inte ska tempa på kvällen,  men gjorde det iaf, ska kolla imorgon bitti igen.

    Just stickningarna i lördags gjorde mig lite gladare, kändes lite som äl. Men man vet ju inte... svårt!

  • Äldre 9 Mar 09:20
    #3

    Någon mer måste väl ha tagit ovitrellesprutan och kan dela med sig om ni fått äl eller inte?

  • Äldre 9 Mar 14:34
    #5
    Hjärtefröjd skrev 2011-03-09 09:57:04 följande:
    Min barnmorska sa att det är extremt ovanligt att man inte ägglossar efter Ovitrelle, även om det såklart finns undantag.

    Vanligtvis ägglossar man mellan 30-40 timmar efter sprutan, så du hade med allra största sannolikhet ÄL i helgen. Hoppas det blir bebis!
    Tack för ditt svar och vi hoppas också på bebis :)
    Har en molvärk som kommer och går hela tiden som jag aldrig känt av sist tiden... Minns inte om jag hade så när jag var gravid med sonen, man skulle skriva upp allt så man minns!

    Imorse var tempen höjd 36.89 så det verkar ju lovande att ja haft äl, ska ta blodprov imorgon.
  • Äldre 10 Apr 20:59
    #6

    Fick inte äl av ovitrellesprutan :( Känns som det är ovanligt att det blir så.

    Någon mer som INTE fått äl av den?

Svar på tråden Har ni som tagit ovitrellesprutan fått ägglossning?