• Anonym (fågelholk)

Någon mer som hamnat minus på Nordea-kontot den här månaden?

Upptäkte till min fasa att jag ligger nästan 400:- back på min konto. Jag ser inga transktioner jag inte skulle kunna ha gjort men jag får inte i hop det. Jag brukar ha bra koll på hur mycket pengar jag har på kontot och har aldrig legat minus tidigare.

Sist jag kollade låg jag 400 plus, sen kollade jag igen någon dag senare då låg jag 80 plus. Tänkte att jag kanske missat nåt men okej, jag kan ta det, alla transaktionerna såg okej ut. Nu när jag kollade nu låg jag 400 minus, det är 800:- som jag då skulle ha missat.

Ville väl mest höra om någon annan varit med om samma den här månaden innan jag ringer Nordea.

• Svar på tråden Någon mer som hamnat minus på Nordea-kontot den här månaden?
  • caroline88

Japp! Samma för mig!! Kollar varje dag, idag när jag kollade hade jag -71kr.. Har inte handlat på kortet, inga autogiron, inga reserverade bolopp! Jätteskumt!

• caroline88

Är det under 100kr så får man ingen straffavgift upplyste han mig om.

Men det har hänt mig någon gång tidigare och då pratade jag med min bankman och han fixade så jag Fick tillbaka den där straffavgiften jag fick betala då :)

• Anonym (fågelholk)

Hur mycket ligger straffavgiften på?

• Anonym (fågelholk)

Var inne och kollade nu igen och 2 saker har dragits dagen efter det stod +80. Det är 2 köp som skulle ha dragits i början på februari enligt datumet. Dom köpen är på sammalagt 250:- så det är då 230:- som det borde vara minus men inget nytt har dragits. Men om man kollar på själva kontot så stämmer det där. När kontoutdraget från bankomaten  visade mig +80 så borde det enligt internetbanken visat -139. Jag fattar det inte.

• caroline88

Straffavgiften ligger på 95kr ;)

• Anonym (???)

Har hänt mig att dom dragit saker flera månader senare. Sist berodde det på datafel i butiken(där jag handlade) Banken kunde se var jag handlat Och jag ringde butiken och dom förklara felet...

• Anonym (123)

Ibland dras inte saker direkt när man hadlar tydligen utan i efterhand... kan ibland se att jag tex handlat ngt en dag da jag vet att jag inte har handlat eg... att jag aldrig rört kortet och inte köpt nanting... men ända kan det vara en summa dragen da är det fran ett tidigare datum eg och det har bara  inte dragits samma dag som jag gjorde köpet utan har pa ngt vis debitterats mig i efterhand... sant är sa himla drygt.. 

Har legat minus 2 ggr denna manad... först 100kr och sa fick jag pengar nagra hundra... och sen handlade jag lite smasaker som inte drogs förrän i efterhand vilket därmed gjorde att jag hade mindre pengar och da hamnade pa minus när de drog pengar. Men jag tror jag klarade mig fran straffavgift iom att jag betalade in sa snabbt. 

• Anonym

En del företag, tex taxiföretag, kan dra pengar långt, långt, långt i efterhand. Jag åkte taxi en gång för många år sedan då det blev en nödsituation och jag inte tog mig hem. Var ung, hade precis flyttat hemifrån och inte hunnit bygga upp mkt till buffert. Det blev nödvändigt att åka taxi eftersom jag inte ville promenera ensam hem mitt i natten medan en våldtäktsman gick lös i stan. åkte alltså taxi och betalade med mitt kort.  Jag tänkte inte så mkt på saken och trodde förstås att summan dragits från mitt konto.

Det var skitroligt ett halvår senare då jag hunnit vara arbetslösnågra månader utan någon som helst rätt till ersättning. Jag fick leva på mina sparpengar och hade alltså mkt ont om pengar. Fick en chock sedan när jag låg minus på kontot pga att taxibolaget äntligen fått tummen ur och dragit pengarna. De pengar som jag hade tänkt använda till mat 'försvann' och jag fick även en övertrasseringsavgift. Jag fick leva på havregrynsgröt och ris i 3 veckor efter det. Sista veckan var risen slut, även sylten och mjölken. Blev med andra ord havregrynsgröt utan sylt och mjölk i en vecka.

Lyckligtvis hade jag hunnit få tag i en timanställning och fick efter dessa 3 jobbiga veckor några tusenlappar i lön, tillräckligt för att täcka hyran och lite mat en tid framöver. Hade även råd att köpa ett busskort så jag slapp promenera en mil till jobbet varje morgon och en mil igen hem efter dagens slut!  Gick dock ner massor i vikt genom att promenera närmare 4 timmar varje dag och sedan knappt äta någonting, det var inte helt fel för figuren;)

• ERik4

Nordea har satt i system typ bondfångeri att de konton som systematiskt har låga belopp så väntar Nordea med betalningar kanske upp till en vecka och får då kontoinnehavaren att tro att pengar finns på kontot. sedan dras den veckogamla betalningen om man hamnar på minus. Nordea tjänar miljonbelopp varje år på detta bondfångeri

• Anonym (kommuniststöld)

Bankerna i dagsläget konfiskerar sina kunders pengar på olika sätt.

Avanza konfiskerade massa pengar från mig denna månaden. 4000kr.

Självfallet avslutade jag alla mina konton hos Avanza med omedelbar verkan. Skithögar som förtjänar cancer, alla som arbetar där.

Svar på tråden Någon mer som hamnat minus på Nordea-kontot den här månaden?