• Smultron ett

Tycker du killar behöver byta kalsonger varje dag?

Blev lite småshockad när dottern kom gråtandes och sa att hon var tvungen att byta trosor enligt pappa men lillebror behövde inte det för han är ju kille, killar blir inte smutsiga säger pappa.
    Förvånad

Enligt mig hör det till en god hygien att byta trosor OCH kalsonger varje dag!!!!
    Nått annat är äckligt och otänkbart.

Don't you dare criticize what you can-not understand!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 18:50
    Oj vad sambon blev sur när jag visade tråden!!
    Han tyckte att han minsann hade rätt och att tjejer va smutsigare än killar.
    Han gick och dushade i nån slags martyrskaps protest.
    När han kom ut från badrummet bad han om ursäkt och sa att jag hade rätt. Man ska nog byta kalsonger varje dag ändå.

Sen bad han barnen om ursäkt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du killar behöver byta kalsonger varje dag?
  • poirot

Det finns ingenting som säger att frekvensen för underklädesbyte ska skilja sig åt mellan könen. 
    Själv anser jag att varje dag är lagom, om någon tycker att mer sällan är lagom har jag inga synpunkter på det om de inte luktar illa och står i min omedelbara närhet.

• lövet2

Generellt - nej. Det anser jag f ö om trosor också. Är de inte smutsiga så klarar de sig en dag till.

• Jessi1982

Jag tycker att det känns ofräscht att inte byta varje dag.
    Det gäller då både trosor och kalsonger. Även om de inte är synligt smutsiga , men det hör till god hygien.

• TheLove

Såklart ska man byta varje dag. Jag byter gärna trosor flera gånger per dag för jag tycker det känns frächare.
    Visst har det hänt att man inte haft några rena underkläder med sig om man spontant sover över hos svärföräldrar eller föräldrar och då får man ju gå med smutsiga underkläder men, nej det känns inte helt frächt enligt mig...

• DenNamnbitne

Nej, avrken killar eller tjejer behöver byta varje dag. Slösa inte på jordens resurser!

• Smultron ett
    DenNamnbitne skrev 2011-03-09 08:18:30 följande:
    Nej, avrken killar eller tjejer behöver byta varje dag. Slösa inte på jordens resurser!
    för ett par kalsonger tar ju upp så ofantligt mycket plats i en tvättmaskin
    Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • DenNamnbitne
    Smultron ett skrev 2011-03-09 08:44:08 följande:
    Nej, men många bäckar små....
  • livetärgött

Byter i samband med dusch, känns konstigt att byta till rena underkläder om man inte tvättar sig ren samtidigt.

• Quiet thoughts
    Smultron ett skrev 2011-03-09 08:44:08 följande:
    Haha ja precis, Man får väl tvätta för hand annars
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
Svar på tråden Tycker du killar behöver byta kalsonger varje dag?