• Sofie75

Pinsamt dålig på engelska = Svengelska

Hej å hå vad bra det går.......

Jag sitter i en information som jag egentligen inte ska ge ut info på av olika anledningar, men måste göra det ändå...ja, ja men så är det.
    Nu fick jag en brittisk-engelskman här i luckan som pratade med riktig accent....jeesuuus.. jag döööööör av hjärtklappning över vad jag ska klämma ur mig.

Gå rakt fram ta höger efter hissen sen rakt fram i B korridoren......

Translate please.......anyone......

Alltså va f'n

Jag har helt enkelt glömt hur man ska formulera sig för att det ska låta rätt och riktigt.
    Det konstiga är att när jag är utomlands så flyter det som tusan, och jag kan pruta och munhuggas och så. men här på jobbet. Hua säger jag bara.
    På mitt gamla jobb pratade jag engelska varje dag, men då var det samma saker dom frågade om, så efter ett tag lärde man sig vad man skulle säga och hur man skulle formulera sig.
    Nu när det gäller inom sjukvården.......nurse.......det kan jag i alla fall
    Herregud vad jag skäms alltså.

Så, finns det någon internetsida där man kan slå upp ord, öva sig på nåt etc...

känner mig som ett riktigt pucko. (får väl gå hem och sätta på mig min pucko-keps)
    (alltså det är reklam för pucko-drycken... helt korkad är jag inte )

Tjingeling alla puddingar //Sofie

• Svar på tråden Pinsamt dålig på engelska = Svengelska
  • Sofie75

Hm, vad konstig texten blev där uppe....kolla nu kan jag inte ens skriva svenska......jag säger å det..

• Nevy

Go straight ahead, turn right after the lift and go straight down corridor B.

Någon bra sida har jag tyvärr inte.

• dexterswife

Jag har varit superrädd för att uttrycka mig på engelska men efter min man fick en amerikansk chef och massa engelsktalande kollegor har det släppt. Nu pratar jag engelska med chefen och han pratar svenska med mig tillbaka, vi behöver öva båda två!

• Anna B

För det första är det inte så noga att det blir rätt, oftast förstår man vad folk menar. De flesta engelsktalande är bara glada om de hittar någon som förstår dem och kan förklara överhuvudtaget.

Denna sida använder jag rätt mycket:

www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/sve-eng.shtml

• Sofie75

Nu ska jag prenta in Go straight..... så att jag blir jätteprofsig på det....
    Hi, hi, hi....
    Tack så mycket!

Det där med att prata engelska med chefen och han svenska med dig, var ju en toppenbra grej.
    Jag känner så att eftersom jag aldrig använder språket så glömmer jag bort det, det är jättetrist.
    Jag förstår ju allt, men kan inte prata sjäv.

Hej svejs

• Sofie75

Anna B!!!

Gu, vad BRAAA, nu ska jag in och toksöka på allt möjligt.

Vad rooligt!

Nu är det lunch, gott, gott i gott gott. Återkommer snart!

• Louise med Amina 030328

Haha det är inte lätt..
    Jag var en katastrof på engelska.. Har väl blivit lite bättre nu efter att ha pratat en del på jobbet... Men i alla fall.. Måste berätta om vad jag sagt (när jag var ung) hehe
    Jag satt och pratade med en fransk kille och åt mos samtidigt... Så orkade jag inte mer utan frågade honom; Would you like to buy my mouse??? Hahah det lät helt rätt tyckte jag men kompisarna runt om tjöt av skratt!!
    Lycka till med engelskan!!
    Kram Louise

• Sofie75
    , det där var ju riiktigt roligt.
    Undra just vad han tänkte....ha, ha, ha.......
    Jag är väl typ likadan på den fronten. Nåja, jag kanske inte bjuder ut muffen på det där viset då...men ändå
    (skämt å sido)

Nej, allvarligt så måste jag v e r k l i g e n skärpa till mig på den där fronten.

Tjing!
  • Signatur

Pröva att försöka läsa engelska texter om du inte har någon att öva med. Brukar också hjälpa.

Svar på tråden Pinsamt dålig på engelska = Svengelska