• germany

Ersättning för vård/äggdonation utomlands?

Tack Ypke för denna tråd! Sparar denna i favoriter och ska lusläsa den från början till slut!
    Bara en snabb fråga (utan att ha läst tillbaka), hur mycket brukar försäkringskassan ersätta  för ÄD utomlands?

• germany
    Dustpuppy - Jaaaa, kanon! Jag känner direkt att detta är en tråd som jag kommer att ha mycket nytta av. Men jag måste verkligen lusläsa från början för detta med ersättning har jag inte alls hunnit läsa någonting om och just nu så snurrar det bara i huvudet på allt nytt som jag ska ta in bara vad det gäller ÄD.

Jag hoppas jag kan ställa lite frågor längre fram om det är så att jag inte lyckas klura ut saker & ting själv genom att läsa tillbaka i tråden. Så, först läsa och så återkommer jag vid tillfälle lite längre fram. Solig
  • germany
    Ypke skrev 2012-10-04 10:22:14 följande:

Tror ersättningen i normalfallet gäller själva kostnaden man har till kliniken, dvs. inte mediciner man självtar, resa eller logi. 
    Till dig säger jag på återseende! Kommer att hålla koll på dig framöver, antar att du hinner före mig då ni redan har tagit kontakt med klinik. Men jag skulle tro att vi är där vi också inom en snar framtid.....på gott & ont.

Sköt om dig och vad himla skönt det måste kännas för dig att nu har tagit steget ut och tillvaron kanske kan se lite ljusare ut igen. Solig
  • germany

Kaprifol 66 - Vad fint att du skriver som du gör ang att ett ÄD barn fullkomligt känns som just en kombination av just dig och din käre Glad. Precis så har jag också tänkt och fantiserat om att det nog ändå måste kännas så och det från allra första stund med plusset på stickan :)

Njut av din 1-åring och ta väl hand om er alla!

Svar på tråden Ersättning för vård/äggdonation utomlands?