Zwillinge86 skrev 2014-06-04 15:40:22 följande:
Friska upp mitt minne, hur lång tid efteråt kan man söka ersättning?  Sen en annan fråga. Det ryktas om att mitt landsting ska utöka de subventionerade försöken från två till tre för att öka likvärdigheten nationellt (äntligen!) så då frågade jag vår läkare hur det påverkar oss som har genomfört en ivf och sedan blivit hänvisade till äd där vi sedan i måndags står i kö. Jag tänker att det borde innebära att vi berättas antingen ytterligare en ivf eller äd, men hen hävdade att "äd inte räknas på samma sätt" varför behandlingen vi nu köar för blir den sista för oss. Tycker detta låter lite fischy eftersom denna äd räknas som ett av de två försök som i dagsläget finansieras av mitt landsting så varför skulle inte en andra äd också göra det? Är det som hon säger förlorar vi ju ett bekostat försök!   Vet ni om någon fått göra flera äd via landstinget?
 Hej! Såg din fråga och hoppar in här  

I Stockholm får man ju tre försök och vi konverterade över våra ivfer till ÄD när det visade sig att jag fick så få ägg och som ej heller blev befruktade (fick vänta nästan ett år till eftersom det ju var ny kö för ÄD, gussarvatt det blev Likadant för er). Det krävdes alla tre försöken för att få vår dotter (dvs ET och fet från tre donatorer). Pga brist på donatorer bidrog dock landstinget bara med en  donator, de övriga två fick vi bidra med själv (korsdonatorer). Om vi inte hade gjort det tror jag bara att vi hade fått ett försök, iaf som det såg ut på Huddinge då för några år sen. Vet ju inte hur det är i ditt landsting men kanske har de samma problem? Isf borde ni ju få fler försök om ni kan bidra med donator (vi fick tag i två underbara människor hör på FL som hjälpte oss efter att de läst om vår historia osv). Hade bara en person privat som ville hjälpa oss och som var i rätt ålder men hon blev inte godkänd som donator. Kram och lycka till!!