Ersättning för vård/äggdonation utomlands?
Jag har fått komplettera två ggr med min ansökan och den trevliga tjejen på FK som jag pratat med ett par ggr nu har sagt till mig att de skickar inte ut något till landstinget förrän FK anser sig ha alla papper som behövs för att läkarna på landstinget ska kunna göra ett utlåtande. De har extremt hög belastning på FK just nu med anledning av den här nya lagen och tjejen jag pratade med sa att de försöker hålla de 90 dgr i handläggningstid som är sagt, men de på FK kan inte påverka den tid som landstingen tar i anspråk för att ge besked. Det kan variera mycket melan landstingen. Sedan kan det ju bli så att landstingen säger nej, men då har också FK sina egna läkare som de kan koppla in för bedömning och det kan ske när nu de "internationella glasögonen" behöver användas då den nya lagen kräver en bedömning ur ett internationellt perspektiv - inte vad inskränkta svenska läkare tycker och tror. Jag har inte fått besked än och det lär dröja ett tag då jag skickade in den sista kompletteringen strax före jul.