Viljan att finna varandra igen och igen ...?
Hej
Vi har varit gifta i 16 år och har två barn 9 och 11 år. Sedan ett par år hamnade vår relation snettt på grund av att vi båda gått upp i arbetena för mycket och annat som hänt med familjerna m.m. Vi pratade inte, var inte ömma och kärleksfulla, tappade förtroende och sex blev sporadiskt. För två veckor sedan kom allt fram. Nu står en av oss med viljan att driva vår relation frammåt och en av oss vet inte alls om man vill eller orkar. Vi ska gå i familjeterapi snart - men hur ska man kunna se att man kan hitta tillbaka om inte känslorna finns där nu. Jag vet att man ska kunna flytta berg med vilja, och jag är kluven i min vilja att jobba mig tillbaka i relationen. Jag är också rädd att jag måste försaka mycket av ,mig själv och att det finns ett nersida. Jag vet inte vad nersidan är, men kan kanske vara beredd att betala för att hitta tillbaka till kärleken. Min fru säger att om jag bara vill så kan jag.. men vad betalar jag för pris ? Är det värt det? Ja kanske - för både mig och barnens skull - men jag kan inte varken se detta pris eller hur jag ska hitta viljan! Hur kan familjeterapi hjälpa mig öppna upp och våga satsa på en redan död relation.? Jag läser att många i min sits hittat tillbaka men jag ser inte mig själv kunna göra det. Hjälp mig förstå, tack! MVH/Förviljad