• angellyn

Jag äcklas av djurprogram!

Är det bara jag som tycker det är skit äckligt o jobbigt då naturprogram visar hur olika djur blir dödade? Om det visas nåt sånt börjar jag nästan grina och tycker det är skit jobbigt, har aldrig program på.

• Svar på tråden Jag äcklas av djurprogram!
  • idiotblondinen

Jag tittar inte heller på det. Förstår inte varför dom finns... Om folk tycker det är underhållande, eller vad.

• Gladskiten

Jag tittar inte heller på det. helt sjukt att folk tycker att det är roligt att se djur bli dödade! Det är så jä*la hemskt!
    Min sambo säger "ja men så funkar det ju bland djuren"
    Ja visst men varför filma det & visa det på tv för då?!??

Såg en gång om en gepard eller nåt som höll på att dö av törst.Det var väl torka eller nåt.....tror ni att filmteamet hjälpte den?!? Nääe..dom filmade bara tills att den dog!!!
    Fy faan!!

• ElleEsse

Filmteam får inte hjälpa djuren. naturens gång ska ske. De ska bara vara observatörer.

• saranara

Jag tycker att djur programm är jätte bra!
    Jag älskar Animalplanet...Visst jag grinar också när det är sorligt...Men det är ju sånt som gör att man får upp ögonen på tillexempel tjuv skyttar mm...Sara

• Jillisen

det roliga i det hela e ju ironin...
    de visar hur djur dödar djur... just för att "så går det till"...
    men de visar inte hur människan dödar människa o så?
    annars blir det snuff-film o genast olagligt... =)
    måste ju skydda synen för barnen....
    o bla bla bla...
    ja mens i reklam är tom blått för att inte visa blod..
    men man kan se hur fem lejon attackerar en buffel o riktigt lider till döds...

• angellyn

oki det är naturens gång men jag kan inte för mitt torra arsle förstå hur någon skulle kunna sitta o filma ett djur som dör av törst! Vem vill se för det första förstår man väl att djur äter djur, o att torka försekommer men att sitta där o filma uäck!
    Värsta var när mitt ex hade på et djurprogram, satt där o käka pizza och plöttsligt
    visades en sengångare som skulle bli ihjäl hackad av en rovfågel.
    Saken är den att de knackar ju inte fingrarna utan ögonen o huvet,
    mitt äckliga ex vägrade byta kanal jag satt o blundade o inte ens ljudet
    kunde han stänga av! Jag blev skit arg kan jag säga det har gått för långt!
    Visa det där för barn o de får tuppjuck o själv börjar exprimentera!

• Danbala

Jilllisen:
    "men de visar inte hur människan dödar människa o så?"

Jodå, det förekommer allt. Krigsfilmer och liknande. Bilder från avrättningar. Finns en hel del.

• cookiemonster

Nej, jag förstår inte heller varför filmteam inte får hjälpa till.
    Att säga att det är så det går till räcker inte, tycker jag.
    Är man där så kan man väl göra nåt.

• Våra Liv

tycker djurprogram är grymt intressanta! det är intressant att se hru det funkar i djurlivet, det rä naturens gång, en visst är det trist med dom programms om gång på gång visar när dom dödar andra djur.

• gyro

jag tycker det är bra mycket värre när dom visar krigsbilder på nyheterna, barn som är dödade av andra människor eller vuxna med för den delen.
    Folk som dras ut ur bombade hus etc..

Djur gör samma sak som djur alltid gjort dödar för att få mat.. vore det bättre om man vore som en struts och stack huvudet i sanden och inte såg något?

• Tini

Älskar naturprogram. Animalplanet är ju en bra kanal.
    Okey, tycker att det är jobbigt att se när djur sliter stor stycken an andra djur. Men det är ju faktiskt så det går till. Brukar fördetmesta kolla bort.
    Animalpolice_ vilket bra program, när Aspca vinner över djurplågarna! Och man får se djuren bli fina och tjocka igen... Snyft!

• angellyn

jao klart att det är jobbigt att se människor som blir dödade m.m.
    Men nu skrev jag angående djurprogram som jag i allmänhet tycker är intressanta.
    tycker bara det blir otroligt jobbigt när de gång på gång visar för mycket bluäck!

Svar på tråden Jag äcklas av djurprogram!