• Happinessa

Någon som vill följas?

Grattis till er alla! Va kul att vi är några stycken. Jag är gravid för första gången och skulle tycka att det skulle vara jättekul om vi blir några som följs åt. Kram på er!

• Svar på tråden Någon som vill följas?
  • Kvackismamma

Tycker det låter jätte kul att följas åt! Jag är i v 14 och har precis börjat använda mammabyxor, det är den bästa uppfinningen någonsin! Har redan gått upp drygt 5 kilo och syns redan på magen att jag är gravid, hur är de för er andra, syns det? Illamåendet och tröttheten har börjat gå över och graviditeten känns mer och mer verklig, nedräckningen har börjat till UL som är 19 maj.

• Happinessa

Va kul att du mår bra...Åh jag längtar också efter UL, har också den 19/5..Glad   Det ska verkligen bli spännade... Har också gått upp drygt 5 kilo och det syns på mig med...Mammabyxorna är inte långt borta nuSkrattande När har du BF? Jag har 17 okt... 

• Kvackismamma

Skönt att inte vara ensam om att gå upp snabbt, har fått en del pikar om att det skulle vara tvillingar eller att jag är längre gången än vad dom tror. Var skönt att gå på VUL och se att det bara är en bebis, att börja med två känns som lite överkurs. :) Hur mår du? Börjat handla nått?

• Happinessa

Ja jag känner igen tvillingteorierna..:) Längtar verkligen efter ultraljudet så man får se om det är en eller två... Ja visst känns det lite som överkurs med två.. :)  
    Annars mår jag bra, har börjat bli piggare nu och illamåendet är helt borta.

Ja jag har köpt lite mammakläder nu men inget annat det blir nog efter UL... Vi ska fråga om de kan se kön på bebisen så då blir det lite lättare att börja handla... Hur ska ni göra?..  

• Kvackismamma

Fick du onte chans att göra VUL, eller ville du inte? Vi ska också fråga om dom kan se könet men har hört att många barnmorskor i Gbg inte vill berätta spec inte som vi ska på UL redan i vecka 18. Vi har för säkerthets skull bokat tid för könsbestämning på en privat klinik veckan efter, både jag och sambon är galet nyfikna av oss och vill veta könet. Många har sagt att det väl inte blir lika kul på förlossningen när man redan vet men vi är överens om att få träffa sitt barn för första gången är överväldigande nog även om man vet könet innan. Vi kommer nog försöka att handla ganska mycket uniflex kläder ändå men lite rosa/blå kläder lär väl slinka med. :)

• Happinessa

Jag har tyvärr inte fått möjlighet att göra VUL...Hade nog gärna gjort det..Ja jag hoppas att barnmorskan som ska göra vårt UL kan säga om de ser det...Ska bli så spännande :)

• J L

Låter superkul att följas åt!
    Jag är i v.15 och är beräknad till den 19:e oktober Skrattande

Köpte också här för bara några dagar sedan mitt första par gravidbyxor - och det är nog det bädta köpet jag gjort ever!
    Känns nästan som om jag bor i dem ^^ *s* Har fått en rätt stor kagge, och som jag läste i ett tidigare inlägg, att folk frågar om man ska ha tvillingar, well, det finns en rätt stor risk att jag har två små i magen - därav att den är så stor redan nu! *ler* Ska på UL den 16/5 igen då förra VUL tydde på mer än en aktivitet, men att de ej kunde urskilja ordentligt... Så här sitter man som på nålar! Men det är spännande!

Hur går det annars för Er andra?

♥ Höstbäbis 2011 ♥
  • Kvackismamma

Kul med en till i gruppen! Åh vad spännande att det kanske är två men jobbigt att inte veta, jag håller på att bli tokig bara av att inte veta könet :) Har gått in i v 16 idag och berättade för släkten i helgen, det var super kul att äntligen få dela nyheten med alla. Är det första barnet/barnen?

• J L
    Kvackismamma skrev 2011-04-25 21:39:18 följande:
    Kul med en till i gruppen! Åh vad spännande att det kanske är två men jobbigt att inte veta, jag håller på att bli tokig bara av att inte veta könet :) Har gått in i v 16 idag och berättade för släkten i helgen, det var super kul att äntligen få dela nyheten med alla. Är det första barnet/barnen?
    Jo det är jättespännande, men rätt drygt å bara gå å vänta... Åh! Va roligt! Vi berättade strax efter v. 12, men för de närmsta berättade vi redan innan. Det är första barnet för mig, men andra för min man.Skrattande
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥
Svar på tråden Någon som vill följas?