Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?

Jag måste bara säga att jag hör och förstår vad Anonym (=/) säger, men kanske är du lite för hård och cyninsk i dina inlägg, och därav tar folk anstöt. Vet inte heller om det är rätt av dig att i en tråd, där TS söker stöd, totalt skriva ner TS och hans agenda. Kanske då bättre för Anonym (=/) att starta en ny tråd?

Men jag säger som någon tidigare skrev, det är inte så lätt att få skyddade uppgifter, om någon tror det. Det ska lite mer till en en "simpel" polisanmälan!

Säger dock inte att det inte är vad som har skett i det här fallet...

Nu, om du TS vill träffa dina barn så är det första att kontakta familjerätten. De kommer att kunna skriva till dina barns mamma, och kontakta henne på det sättet. Du kan, om du verkligen har intentionen att bry dig och träffa dina barn säga och gå med på att ett eventuellt umgänge skulle kunna övervakas....tror att det visar på att du verkligen vill och bryr dig och inte har för avsikt att hota, eller ens involverar dig i mammans liv, och därmed inte heller skada henne. Om du förstår vad jag menar. Du har tiden emot dig, och visar du inte att du verkligen vill i tid, så ifrågasätter man verkligen dina intentioner och eventuella baktankar. Om nu umgänget då kommer till stånd och övervakas kommer det ju innebära att det finns någon med hela tiden, men då får du iaf träffa barnen och det måste ju betyda ngt?!?

tillägg till Anonym (=/) kommentar gällande ensamvårdnad...kvinnor har inte alls lättare att få enskild vårdnad! Tvärtom....det är ju nästintill omöjligt att få enskild vårdnad, speciellt för kvinnor. Fastänn mannen är fäld för misshandel mot t ex mamman...bara ville säga det!

• Anonym (.....)

Anonym (=/) Jag vet också att det finns sådana män....jag har barn ihop med en. Men trots det faktum, trots den fruktansvärt dåliga erfarenhet jag har av män, kan jag inte förmå mig att skriva ner TS utan lite mer fakta på hand.
    Visst, jag förstår att du tycker det låter skumt att han inte gjort ngt på 2 mån, osv. Svårt att tro att kvinnor skulle straffa en man genom barnen, men det förekommer det också.

Jag trodde jag var cynisk och bitter, men Anonym (=/), du tar priset!
    Jag utgår alltid från att alla män är svin, tills de bevisar motsatsen...men här på nätet, på FL i ett forum där man pratar om barn och deras bästa, får man försöka att bemöta människor på ett respektfullt sätt, något annat är inte rätt. Därför kan jag trots min cyniska syn på män inte förmå mig att skriva annat än att han ska kontakta familjerätten....och möta mamman, möta hennes "krav", om han vill sina barns bästa!! Om du/ni förstår vad jag menar!

Jag kan tycka tro och inbilla mig saker, men jag anser inte att jag har rätt att göra detta här...precis som jag heller inte tror illa om mamman i detta fall....kanske har hon sina anledningar och då är familjerätten...och kanske övervakat umgänge det bästa (om det inte förekommit misshandel...framförallt då mot barnen), som jag skrev tidigare....

Ja, det var väl allt jag ville säga! Lever inte i en lalla-värld...utan min verklighet är bister och hård och denna tråd drar upp många känslor inom mig.
    Står inte på varken TS, eller mamman sida i den här fråga, för jag känner ingen av dem. Men jag står på barnens sida!!!!!!!!!

• Anonym (.....)

Shit pomfritt! Anonym nr 5872029! Snacka om lågt!!! Riktigt jävla lågt!

Annika tvåbarnsmor:
    Har redan sagts här tidigare! Det är inte så himla lätt att få skyddade uppgifter!! TRO MIG!!!! Man ska ha kopia på anmälan, och gärna andra intyg!!! Det ska framgå, inte bara t ex misshandel, utan vf mannen skulle vara ett hot och om han gjort ngt som visar på att hon är hotad. Sen ska mamman gärna ge ett förtroendeingivande intryck..ville bara säga det...

Oavsett vad hoppas jag att det löser sig för barnens bästa!

Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?