Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?
Först av allt - du "anonym (=/)" - Är du inte ganska opartisk - är du en väninna till mamman...?!
Det här med skyddad identitet är inte så svårt att få som ni tycks tro. Jag arbetar inom vården och vi har vårdtagare med skyddad identitet - har man talets gåva så kan man snacka till sig det mesta. Nu kanske det beror lite på var man bor - är ju så med mycket annat - "det gäller att bo på rätt platssamhälle vi lever i"
Till dig TS, hör gärna av dig - jag har lite samma dilemma som du fast omvänt - jag är ensam med ett barn där pappan under några omständigheter inte vill veta av lilltjejen. Hur jag än försöker så vill han inte - nu är Hanna tio månader och jag har gett upp - jag förbjuder honom definitivt inte att hälsa på men han vill helt enkelt inte.
Till sist - det är aldrig ens fel när två träter - gissar att det finns någon anledning till att hon lämnade dig men mitt råd är: gå till familjerätten/advokat och om så krävs få fallet prövat i domstol.
Ni får gärna ha åsikter om mitt inlägg men undanber mig spydiga och cyniska kommentarer.
Återigen - till TS mejla mig gärna.