• Fidelis ad urnam

Ljusrosa blod på toapappret :-(

Är gravid i vecka 8, har inte haft några blödningar eller så under graviditeten hittills.
    Var nyss på toa och när jag torkade mig var pappret nästan täckt med ljusrosa blod.

Bör jag vara orolig?

• Svar på tråden Ljusrosa blod på toapappret :-(
  • grodigrodi

Troligen inte om det inte kommer mer än så eller gör ont. Jag hade hade små blödningar med mitt första barn de första 12 veckorna. Jag blev jättenervös varje gång. En gång när det var mycket åkte jag in och gjorde ett tidigt (vaginalt) ultraljud och allt såg ok ut. 

• Fidelis ad urnam
    grodigrodi skrev 2011-03-10 10:49:20 följande:
    Troligen inte om det inte kommer mer än så eller gör ont. Jag hade hade små blödningar med mitt första barn de första 12 veckorna. Jag blev jättenervös varje gång. En gång när det var mycket åkte jag in och gjorde ett tidigt (vaginalt) ultraljud och allt såg ok ut. 
    Jag hade precis onanerat (rodnar) och hade mycket flytningar pga det, så det kan ju ha sett värre ut. Men det känns så hemskt
    Jag är så rädd!
  • Fidelis ad urnam

det är rosa till och från och vid några tillfällen har det varit mer år det röda hållet.
    Men inget rött i bindan eller toaletten och jag har fortfarande alla symptom kvar.
    Min mamma är övertygad om att det är en mellanblödning, som hon kallade det, så ja,,vi får se.
    Ska på VUL på måndag kl 8,30 och fick därför inte komma in tidigare, de tyckte att jag skulle avvakta och se då de ändå inte kan stoppa ett MF om det är vad det är.
    Men BM jag pratade med tyckte inte det lät som det....så vi får se.

Men jag är beredd på det värsta...även om jag inte vill förlora den lille,,,,så....Gråter

• Geraldine

Jag håller tummarna och hoppas att allt är som det ska. Du får gärna uppdatera på måndag hur det har gått om du vill. Sköt om dig!

• anju79

Jag hade en liten blödning i v 7. Min bm förklarade det att Slemhinnorna är sköra så tidigt in i grav o speciellt vid den tiden man skulle haft sin mens.

• feministbrud

Jag har haft blod rätt så mycket från och till sedan ca v 8. Då är det ljusrosa eller brunt blod. Jag tycker inte att du ska oroa dig. Jag vet hur det är att tokblöda under graviditeten och det är något helt annat det. Som tur var var det inte farligt heller, men jag var orolig som fan.

• Hanniz84

jag håller tummarna att allt är som det ska!
    är ju inget ovanligt om det kan komma nån liten "blödning" om man haft sex eller onanerat, blodkärlen är ju så ytliga o känsliga..

men jag förstår att du är orolig..
    skönt att du får komma in om göra en koll...

hoppas att du kan ha en bra helg allafall!

ISA 1/8-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
  • Fidelis ad urnam

Ja just nu har jag haft en blödning, en med färskt blod.
    Har en stor fläck i bindan och det syns på pappret.
    Så ja,,,,,i min värld är det väl helt kört.

• Hanniz84

å nej, vad jobbigt...

är väl sällan bra med färskt blod, men skönt ändå att du har en tid på måndag så du får veta säkert!

ISA 1/8-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
Svar på tråden Ljusrosa blod på toapappret :-(