maskros skrev 2011-03-10 13:49:35 följande:
Om du inte tar några andra mediciner kan du ju prova med något johannesörtpreparat. Det är inte på något sätt skadligt att prova vid lättare depression. Därför säljs det receptfritt både på apotek och i hälsofackhandeln. Mer obeprövade preparat (som säljs via nätet) skulle jag akta mig för om jag var som du.
Hoppas att du snart kommer att må bättre.
Tack för svar! Nej obeprövade preparat ska man passa sig för, det inser jag också, och jag köper inget via ngn konstig handel på nätet, utan jag kommer gå in på min lokala handel här där jag bor och prata med dem också, länkarna ovan är ju från bodystore, som ju är en bra butik från nätet, där jag bla köper min hudvård.
Anonym skrev 2011-03-10 14:15:24 följande:
Kanske funkar att ignorera det som är jobbigt ett tag, men tillslut måste du konfrontera det! Jag tror inte på sådana där andra preparat, har man verkligen serotoninbrist så är mediciner det som funkar. Inget annat naturpreparat.
Ja, altså att ignorera är ett av mina verktyg, men bara ett av dem, och det är utprövat av em mycket duktig terapeut som dessutom är psykolog, så jag känner mig trygg med att mina verktyg är rätt för mig. Har man serootinbrist så är det natruligtvis så att man behöver det "på riktigt" eller vad man säger, men jag har nog inte det, vill bara höja mitt välmående lite så att kampen mot depresionen blir lite lättare!
Anonym skrev 2011-03-10 14:19:58 följande:
Jag tycker att du ska prova. Fungerar det inte så har du iaf provat. Jag tror också att det kan vara lättare att sluta med t.ex. Johannesört om man inte gillar effekten/biverkningarna än det är att trappa ner antidepressiv medicin.
Jag åt Johannesört mot lätt nedstämdhet för många år sedan och tyckte att det hjälpte bra tillsammans med att jag jobbade på att tänka positivt. Jag överdoserade visserligen tabletterna och det är inget jag rekommenderar andra att göra men jag mådde bra på en högre dos. Jag blev lite mer fumlig än vanligt och tappade saker ibland och sådär men annars kände jag inte av några biverkningar. Detta är min personliga erfarenhet av Johannesört.
Lider man av måttlig till svår depression tror jag dock inte Johannesört kan hjälpa så mycket.
Tack för ditt svar! Jag har ju lätt depression, elelr nästan ingen alls, ligger på gränsen tror jag. Men jag blir lite orolig över att du skrivera tt du belv lite fumlig.... hur är det med bilkörning? blir man påverkad? Jag kör ju bil varje dag, och vill inte göra det om jag är påverkad....