• darudedope

hej va har ni för vantar på era barn på dagis ???

hej  har jätte  poblem och hitta  passande vantar  till det  här  slask vädret  har ni några tips ???

• Svar på tråden hej va har ni för vantar på era barn på dagis ???
  • La Lola

Vanliga vinterhandskar än så länge (bor i jämtland).

Men jag kommer nog att köpa galonhandskar när våren kommer hit på riktigt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • bellsii

vi har bytt till galon handskar nu..

• camilladahlquist

Vi har hestra skal vantar

• darudedope

vart  kan   kan  man köpa galon vantar ???

• darudedope

och tack för inläggen !!! <3

• darudedope
    camilladahlquist skrev 2011-03-10 17:37:22 följande:
    Vi har hestra skal vantar
    va e det  för några  vart  kan man köpa ???
  • Agnes och Ville

Galon är det bästa! Just nu fodrade sen när det är lite varmare, ofodrade med ev fingervantar under.

Galonvantar kan köpas på tex Stadium, Lindex osv. Se bara till att dom är tillräcklig stora över armen, det man drar över jackan eller overallen!

• darudedope

tack så mycket  ska synda i väg och handla lite  hatar  kladdväder

• Cia o krabaten

Vi varierar
    HAr också ett par Hestra, men vintervantar.
    Fodrade galonvantar och även ofodrade dito. 

• mapo51
    Agnes och Ville skrev 2011-03-10 18:46:30 följande:
    Galon är det bästa! Just nu fodrade sen när det är lite varmare, ofodrade med ev fingervantar under.

Galonvantar kan köpas på tex Stadium, Lindex osv. Se bara till att dom är tillräcklig stora över armen, det man drar över jackan eller overallen!
    Vi har också det. När det är dags för utflykt med matsäck så har vi fingervantar under även de fodrade för att han ska kunna äta utan att bli kall. Han har alltså fingervantarna på sig när han äter.
  • 071001

Fleecefordrade galonvantar, tror märket heter Abeko, köpa på Åhléns.

• uppdragmamma

Vi har hestras skalvantar med yllefoder + att det alltid finns fodrade galonvantar i dagshyllan

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • ball of yarn

Förskolepedagoger älskar galonvantar!!

• sahara sahara

Vi har tumvantar som påminner om skidhandskar. Köpta på Stadium och har dragkedja i sidan. Minns inte märket, men de är varma, blir inte blöta på insidan och är lätta att ta på.

Skalvantar med yllefoder lät intressant. Ska kolla upp det.

Jag har haft så svårt att hitta bra vantar. Min dotter blir väldigt lätt kall om händerna, så inga andra vantar vi har provat har varit varma nog.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • uppdragmamma
    uppdragmamma skrev 2011-03-11 11:14:45 följande:
    Vi har hestras skalvantar med yllefoder + att det alltid finns fodrade galonvantar i dagshyllan
    Galonisvantar kan man köpa lite vart som helst, hestra i sportaffären.
    Vi har Didriksons galonvantar och H;M men jag har inte märkt nån större skillnad.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
Svar på tråden hej va har ni för vantar på era barn på dagis ???