• gutegirl

Louis Vuitton goes nuts över konstnärs välgörenhetsprojekt - Bojkotta eländet nu!

www.dn.se/ekonomi/malade-en-vaska--ska-bota-1820000

"Nadia Plesner vill inget hellre än att genom sin konst hjälpa de svältande barnen i Darfur. Men på halsen har hon fått franska Louis Vuitton – som i domstol fått igenom att hon ska betala 200.000 euro i böter." står det i DN.
    Företaget borde skämmas, här hade de verkligen en chans att göra en välgärning och välja att sponsra projektet, men istället väljer man att stämma skiten ur konstnären.

Bojkotta deras väskor nu!

www.facebook.com/&ap=1

Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Svar på tråden Louis Vuitton goes nuts över konstnärs välgörenhetsprojekt - Bojkotta eländet nu!
  • gutegirl
    Pussakaninen skrev 2011-03-10 18:03:58 följande:
    AMEN SNÄLLA????!!!! Dom kan väll inte vara seriösa? Såna idioter -.- (louis vuitton)
    jo, de är superseriösa.
  • poirot

Ok, inget Louis Vuitton för mig. 

• poirot
    MammaG skrev 2011-03-10 18:36:49 följande:
    "Ty sådan äääär kapitalismen" *sjunger*
    Det behöver den inte vara. Louis Vuitton har burit sig oerhört korkat åt och om de brydde sig om sitt rykte eller pengar så hade det gagnat dem att inte bete sig som en efterbliven variant av mr burns. 
  • gutegirl

Jag gissar att deras PR-chef får sparken. Eller hoppas, i alla fall.

• Fru U

När är det okej att använda andras produkter och design i syfte att tjäna/dra in pengar? När man behagar eller ska det gälla bara välgörenhetsprojekt? Och vad händer om välgörenhetprojektet använder delar av pengarna för att betala administrationskostnader?

Jag ser inget problem med att man inte får använda andras designer/saker för att tjäna/dra in pengar utan tillstånd. Skulle inte gilla att någon använde mitt hårda arbete utan lov

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • poirot
    Fru U skrev 2011-03-10 20:01:11 följande:

När är det okej att använda andras produkter och design i syfte att tjäna/dra in pengar? När man behagar eller ska det gälla bara välgörenhetsprojekt? Och vad händer om välgörenhetprojektet använder delar av pengarna för att betala administrationskostnader?

Jag ser inget problem med att man inte får använda andras designer/saker för att tjäna/dra in pengar utan tillstånd. Skulle inte gilla att någon använde mitt hårda arbete utan lov

Det resonemanget hade jag förstått om det handlar om plagiat, men i det här fallet är det ju en avbildning av någon som håller i något som liknar väskan.

Jag tror till exempel inte att en väska med utförandet som visas på bilden i tyget som det är tryckt på hade kunnat fällas. 
Svar på tråden Louis Vuitton goes nuts över konstnärs välgörenhetsprojekt - Bojkotta eländet nu!