• Notariatet

Reservdelar snöslunga

Drivremmen och en styrpinne har gått av i en Stiga Snowstar som verkar vara gjord i USA. Remmen kostar 230 och pinnen som liknar en böjd tjock kromad ståltråd kostar 121. Finns det alternativ eller bara att åka och köpa?

Inte så mkt pengar men dom har öppettider som passar oss först i Maj dvs. lördagar.
  • Svar på tråden Reservdelar snöslunga
  • alce

Ta med den gamla remmen till en vanlig bilreservdels handlare, det löser dom säkert

Mvh Alce

• Notariatet

Jag tänkte på det att en fläktrem kan duga och kanske håller längre men denna är mkt kortare, har bilar några korta remmar, jag minns inga rakt av.

• casca

Rekomenderar att du biter i det sura äpplet och köper en riktigt rem, speciellt om du har löphjul på den platta sidan av remmen, det håller inte speciellt länge då tyvärr. En halv säsong i skåne så har du något att jämföra med  :)

Kromade ståltråden vet jag inte riktigt vad du menar med, men är det någon slags brytbult som sitter mellan skoveln och axel så kan det bli dyrt att använda något annat, den ska brytas av innan axeln om du skulle köra på en sten. 

Hoppas jag inte förstörde din dag helt nu  // J 

• Notariatet

Styrpinnen är vid remmen för att hålla den på plats.
    ½ säsong med rätt eller fel rem?

• Notariatet

Kan bero på att vår maskin är 10 år men bara använd 10 timmar

Svar på tråden Reservdelar snöslunga