• Anonym (ella)

50-årspresent för hur mycket?

är bjuden på rätt stor 50-årsfest
    allt är troligtvis gratis i stor fin hyrd lokal.

hur mycket ska man  köpa present för?
    det är en vän inte släkt
    vi umgås ibland inte jättenära vän
    vi gillar personen
    vi kommer att vara 2 som köper ihop
    vill inte fråga vad personen önskar sej, då man blir begränsad
    till kanske få saker som man inte vill eller har råd att köpa^^

men om ni bjöd typ 100 pers på fest hur hade du tänkt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-11 10:11
    om ni blev bjudna på fest för 100 pers skulle det sista vara;)

• Svar på tråden 50-årspresent för hur mycket?
  • Anonym

En inte jättenära vän skulle jag köpa present för 300-600 beroende på vad jag hittade för något att köpa.

• Mrs Moneybags
    Anonym skrev 2011-03-11 10:38:27 följande:
    En inte jättenära vän skulle jag köpa present för 300-600 beroende på vad jag hittade för något att köpa.
    Samma här, ni kan till och med gå ner till 250 vardera om ni är två som går ihop.
  • Lindis1974

400-500 tycker jag. Inte mindre.

• Anonym (ella)

alltså man måste inte köp en present för typ 2000 för oss 2 då?

den jag ska gå med tyckte 2-3000 och jag bara blev lite fundersam, vi har nån månad kvar innan festen så det är ingen panik, men jag tänkte väl typ max 1000.
    fick till svar- men va tror du dom betalar för lokal o allt?

• Den allsmäktige

500-750 kronor/skalle...

• Moi Mokulat

250 kr var. Köp en upplevelse. Saker har de oftast massor. Presentkort på resa eller kanske ett fint smycke.
    Spa besök

• sextiotalist
    Anonym (ella) skrev 2011-03-11 10:43:01 följande:

alltså man måste inte köp en present för typ 2000 för oss 2 då?

den jag ska gå med tyckte 2-3000 och jag bara blev lite fundersam, vi har nån månad kvar innan festen så det är ingen panik, men jag tänkte väl typ max 1000.
    fick till svar- men va tror du dom betalar för lokal o allt?

Åh detta igen, en present är ingen betalning för festen.
    Oj, jag var på en 50-årsfest, jag tror vår present kostade max 300 och då var vi tre stycken om den, men jag är säker på att den blev mycket uppskattad, framför allt på det sätt vi överlämnade presenten.

Ok, sedan fick några av oss betala resa och hotell också.

Till Ts, titta inte blint på en prislapp, utan bättre en genomtänkt, inte fullt så dyr present, än en dyr bara för att. De enda gångern jag är med och skramlar är om det är något speciellt som födelsedagsbarnet önskar sig eller om det är på jobbet.
  • Anonym (ella)

det är faktiskt svårt. vill inte att det blir pinsamt med en för flådig present eller pinsamt för mej med en för enkel present.

vet hon gillar samma typ av porslin som jag har samt gillar det jag tillverkar som hobby så ett tag funderade jag på att ge henne nåt hemgjort samt beställa kanske ett stort fint fat av en kompis som är suverän på keramik, men det kanske blir fel? prismässigt skulle det nog landa på 1000 för keramiken, mitt kan man inte värdesätta i pengar då det är såå tidskrävande...

• sextiotalist
    Anonym (ella) skrev 2011-03-11 10:49:07 följande:
    det är faktiskt svårt. vill inte att det blir pinsamt med en för flådig present eller pinsamt för mej med en för enkel present.

vet hon gillar samma typ av porslin som jag har samt gillar det jag tillverkar som hobby så ett tag funderade jag på att ge henne nåt hemgjort samt beställa kanske ett stort fint fat av en kompis som är suverän på keramik, men det kanske blir fel? prismässigt skulle det nog landa på 1000 för keramiken, mitt kan man inte värdesätta i pengar då det är såå tidskrävande...
    Det hade jag gjort i dina kläder, det verkar vara en utmärkt present med tanke på hennes intresse och så. Sedan tror jag i det fallet det då inte spelar någon roll om det kostar 300 eller 1000 kronor.
    Nej, allt går inte värderas i pengar, men en present som är utvald med kärlek och känsla har ofta ett värde som itne kan värderas i kronor och ören.
  • Anonym (ella)

ja jag skulle bli glad o jag fick" hemgjorda" saker
    det enda är att om jag ska göra min grej tar det säkert 3-4 dagar för bara e grej o jag får se om tiden finns till det framöver, ska nog kolla med en kompis som målar om hon har någon liten fin akvarell som kan passa annars får jag väl ta mej tiden i smedjan.

Svar på tråden 50-årspresent för hur mycket?