• Lovey

Gillar du att lösa korsord?

Jag har en mamma som ständigt sitter med en korsordstidning i handen, och jag har alltid förundrats över att hon inte tröttnar. För ett tag sedan köpte jag mig en Knep & Knåp tidning och kom på att det faktiskt är ganska roligt. 

Så för mig blir det ja. Även om jag inte är så duktig, men man blir kanske? Man lär sig en del! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du att lösa korsord?
  • annawall

Svåraste korsorden helst. Både farmor och mormor och morfar löste "alltid" korsord och oj vad man lär sig :) 

• Lovey

Jag kör lätt nu, men jag ser mig som nybörjare. Men om ett tag kanske man avancerar

• UngMorsa

Jag tycker att det är jätte roligt! :)
    Dock blir det inte så ofta som jag skulle vilja men någon korsord då och då hinner jag med.

• Papayia

Japp. Jag o min sambo brukade ligga o lösa korsord tillsammans när vi skulle sova.  Men sedan vi fick barn så blir det inte så mkt av det... Men det är kul!

• Åssi

Löser korsord nästa varje dag Glad

• wity

Ja, det är roligt. Solig

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Cia o krabaten

Löser det i Metro på lunchen
    Annars är jag mer för Sudoku, siffror är liksom mer min grej, så det kör jag ofta på mobilen. 

• Vidac

Korsord var länge ett av det bästa sätten att lära sig Svenska för mig och min familj. Det är oerhört avkopplande och samtidigt fär man mortionera hjärnan. Kanonbra!

• Pimpinellan

Ja,men de måste vara svåra om det ska vara nåt nöje i det. Lätta man bara fyller i rutor är ju ingen sport!

Svar på tråden Gillar du att lösa korsord?