• Anonym (?)

Skjuta upp mens - alkohol?

Jag ska snart börja äta tabletter som skjuter upp mensen. Men undrar om man kan dricka alkohol samtidigt som man tar dom? Inga jättemängder, men jag ska dricka en del under den här helgen tänkte jag (om några veckor).
    Jag har kollat bipackssedeln men står inget om det där och sköterskan som jag ringde till kunde inte heller svara på min fråga. Så är det någon här som vet?

Berätta gärna vilken sorts tabletter ni tagit. Och även hur dem har fungerat för er! Funkar det verkligen att skjuta upp mensen?

• Svar på tråden Skjuta upp mens - alkohol?
  • Anonym (Usch)

Jag tog primolut nor för några år sen för att skjuta upp mensen. Jag tror inte alkohol påverkar det på nåt sätt, men för mig funkade det inte ändå. Jag skulle börja ta dem minst 3 dagar före mensen skulle börja och började redan en vecka innan för att vara säker. Två dar senare började jag ändå blöda lite, fick rådet att fortsätta ta dem för att inte få den maffiga blödning jag vanligtvis fick vid mens, men hade extrema smärtor (vilket jag alltid hade vid mens) och blödde ändå bara liiite lite ända tills jag slutade med dem - då fick jag vanlig mens. Alltså höll min "mens" i sig i nästan tre veckor.

Anledningen att jag ville skjuta upp mensen var att jag skulle ha slutprov just då och alltid fick sån mensvärk att jag spydde och svimmade, kunde alltså inte koncentrera mig alls på att skriva prov i 6 timmar varje dag :( pillren hjälpte inte alls, de fick mig bara att börja blöda tidigare och mensen höll på mycket längre.

• Anonym (?)

Hm okej... va jobbigt! Jag har hört talas om vissa som har fått samma effekt. Men ändå verkar det funka bra för majoriteten. Känns som attjag chansar lite när man tar dessa, men hellre det än att till 100% veta att jag kommer få min mens när jag verkligen inte vill ha den.

Någon mer som har testat detta?

• Anonym

Jag har ätit primolut nor och på mig funkade dom som dom skulle, mensen kom inte och jag fick tillbaka den  när jag slutade med tabletterna,,, åt dom för tre veckor sen och det är första gången som jag har fått biverkningar när jag ätit dom, jag blev illamående och yr två dagar in på kuren, men sen inget...

Tror inte att det är någon fara med alkoholen..

Svar på tråden Skjuta upp mens - alkohol?