• SRA

Äggdonation

Underbart att höra att ni finns!

Jag hoppas att fler kvinnor ser äggdonation som något positivt, för änglar är verkligen vad ni är!!

Om intresset för att bli min och min sambos korsdonator finns så hör av er!

Kram

• SRA
    camave skrev 2011-03-23 20:41:34 följande:
    Jag har också tänkt mig donera ägg . Ska bara ta mig för att kontakta sjukvården.......
    SKulle även kunna tänkt mig vara surogat om det hade varit tillåtet i sverige
    Skulle du kunna tänka dig att vara korsdonator och hjälpa oss?
  • SRA
    camave skrev 2011-03-23 20:58:39 följande:
    vad innebär det då?
    Korsdonation innebär att donatorn inte donerar till den som ber den vara donator utan till en anonym mottagare. Och den som ber någon vara donator tar emot från en annan anonym donator

Men våran kötid förkortas iom att vi bidrar med en donator till kön
  • SRA
    Barbamaman skrev 2011-03-23 21:02:54 följande:
    Även jag har funderat på att donera.
    Vad krävs för att donera ägg? Får man ha ngn "icke-allvarlig" kronisk sjukdom?
    Vad är en korsdonator?

Någon sa till mig att man bör vara "klar" med sitt eget barnafödande innan man donerar. Stämmer det?

Lycka till alla ni som väntar på donatorer!!!!
    Jag tror det är svårt att bli godkänd om man har en genetisk sjukdom oavsett vad de är tyvärr!

Det är önskvärt att donatorn har de barn hon önskar utifall att äggen skulle ta slut när hon vill ha barn igen, risken är inte stor men för att undvika sådana fall, men det måste inte vara så..
  • SRA
    camave skrev 2011-03-23 21:14:05 följande:
    det låter ju smart .
    Går det inte ännu snabbare om man har en donator själv? Om du själv hittar en donator som passar dig menar jag?
    Eller det kanske man inte får?
    Jag har tyvärr ingen syster eller liknande som kan donera och de rekomenderar också att ha korsdonator om du inte har en nära släkting som kan för att det inte ska uppstå konstiga situationer, då är det lättare att dessutom känna att det bara är mitt barn om jag inte träffar donatorn hela tiden, kan tänka mig att det kan vara jobbigt att veta att det är egentligen hennes genetiska barn, samma kan de bli för donatorn.

Det tar lika lång tid för oavsett vem som donerar måste genomgå tester, vänta 6 månader och testa igen, sen förhoppningsvis bli godkänd donator, därefter påbörjas behandling med hormoner.
Svar på tråden Äggdonation