ni med pmds titta hit
Jag hade mitt senaste utbrott i söndags och det var samma dag jag fick min mens för den här månaden. Jag misstänker att jag har PMDS.. Min sambo får ta mycket skit och jag vill inte behandla honom på det sättet jag gör :( Fruktansvärt jobbigt... Jag blir en helt annan människa - utåtagerande, kastar saker, fruktansvärt mycket ångest och gråt, koncentrationssvårigheter, rastlöshet mm. Igår, alltså dagen efter mens, så mådde jag inte jätte bra, men avsevärt mycket bättre än i söndags..
Jag säger så elaka saker, konspirerar, tar verkligen ALLT med en negativ klang, undviker min umgängeskrets, vill klappa till alla jag passerar på käften, tar åt mig av allt, jag är ful, värdelös, hemsk människa och vill bara dö. Uppmanar min pojkvän att göra slut.... HELT galet. Han kommer knappast orka med det här livet ut. Så - Nu kände jag att det räcker! Jag vill inte vara såhär längre.. Så jag har stämt träff med en kurator nästa vecka, förhoppningsvis ska vi komma fram till olika tankesätt (i första hand) som jag ska försöka träna in vid de jobbigaste perioderna. I ärlighetens namn är jag rätt skeptisk, för jag vet att väl i situationen så kommer jag mer än gärna föredra att dra i mig ett piller istället för att försöka tänka annorlunda (har försökt tusen gånger på egen hand)... Men absolut värt ett försök, då jag måste ta mig vidare i det här NU. Så förhoppningsvis är det ett steg åt rätt riktning. Kanske blir det någon form av medicinering som sista utväg, för det här funkar verkligen inte längre... :( Vill inte behandla folk i min omgivning på det här sättet. :(
Någon som känner igen sig? Kanske någon som är i samma startsits och vill "följas åt" i denna kamp...? :) Kom gärna med tips och råd!