• Anonym (?)

ni med pmds titta hit

Vet inte om jag har pmds men nu närmar det sig mens och igår fick jag för mig min man bedrog mig pågrund av en dröm och skulle i princip skiljas. Fett överdrivet irriterad på allt också. Får mycket tvångstankar i samband med mens och ägglossning men är aldrig självmordsbenägen eller så. Sen kan det variera mycket från gång till gång och ha flera veckor jag mår bra men upplever det blir värre ju äldre jag är. Är inte heller exakt samma tidpunkt varje månad. 
    Stor kram till alla som går igenom detta iaf. Vilket helvete dessa hormoner kan ställa till med. 

• Anonym (?)
    HelenaPettersson skrev 2017-10-25 11:25:06 följande:
    Jag har svår pms tre dagar under ägglossning, tre dagar före mens och 3-4 dagen på mensen med en menscykel på 21-24 dagar. Olika symptom vid olika perioder. Jag har fått diagnosen pmds. Den svårare graden av pms.
    Jag har testat allt, olika preventivmedel, kopparspiral, citalopram etc och står nu i kö för att operera bort livmoder och äggstockar. Är 45 så planerar  inga fler barn. Hoppas verkligen det hjälper.
    Känner mig ibland schizofren med alla mina humörsvängningar (arg, ledsen, orolig, osäker, nervös etc), tillsammans/varierat med huvudvärk, magont, ryggont, diarré, "tyngdhet" i huvud och ansikte, tröghet i hjärna, blod som rusar, hjärtklappning, hår som "ställer sig upp".
    Ett rent helvete!
    Så mycket jag känner igen i din beskrivning. Mitt hår kan ställa sig upp på armarna fläckvis. Så konstigt men har inte kopplat det till pms. Samma med humöret. Är vanligtvis väldigt självsäker, sen kan jag bli såååå osäker plötsligt vissa dagar utan att fatta varför. Det och massa konstiga tvångstankar. Sen kan jag dagen efter känna mig helt normal. Känner mig psykiskt sjuk vid dessa tillfällena. 
Svar på tråden ni med pmds titta hit