• vithea

ni med pmds titta hit

HelenaPettersson skrev 2017-10-25 11:25:06 följande:
    Jag har svår pms tre dagar under ägglossning, tre dagar före mens och 3-4 dagen på mensen med en menscykel på 21-24 dagar. Olika symptom vid olika perioder. Jag har fått diagnosen pmds. Den svårare graden av pms.
    Jag har testat allt, olika preventivmedel, kopparspiral, citalopram etc och står nu i kö för att operera bort livmoder och äggstockar. Är 45 så planerar  inga fler barn. Hoppas verkligen det hjälper.
    Känner mig ibland schizofren med alla mina humörsvängningar (arg, ledsen, orolig, osäker, nervös etc), tillsammans/varierat med huvudvärk, magont, ryggont, diarré, "tyngdhet" i huvud och ansikte, tröghet i hjärna, blod som rusar, hjärtklappning, hår som "ställer sig upp".
    Ett rent helvete!
    Jag har försökt få igenom en total hysterektomi i 3 år. Jag har 2 barn,min man har sterilisera sig,vi har inte en tanke på fler barn för en millisekund. Jag är visserligen "bara" 36 år, men mår så fruktansvärt dåligt 3 veckor på en 28 dagars menscykel. Jag har provat allt och har bett om hysterektomi hos 3 gynekologer och de vill inte ens diskutera det. Inre pågrund av min ålder(säger 2 av dom) utan för att det betyder medicinering resten av livet,men vad spelar det för roll om jag redan behöver gå på ppiller slinda,enligt gyn. Vilket tar bort blödningen..men har lagt till klåda, torrt underliv och den lilla lila sexlusten som infann sig i 2 dagar på 28 dagar den är borta, så illa att jag känner obehag vid beröring. 

Hur gick du tillväga? 
Svar på tråden ni med pmds titta hit