dagisvagn????
Jag har noll koll...ska man ha en vagn för dagis o en hemma eller hur funkar det?
Vår kille börjar dagis då han är 1,5år så då kommer han sova på dagis.
Jag har noll koll...ska man ha en vagn för dagis o en hemma eller hur funkar det?
Får han sova ute i vagn då, det får ju inte alla? Kommer han åka vagn till dagis, i så fall är det ju bara att lämna den där. Förut tog vi med vår fram och tillbaka varje dag men nu lämnar vi den första dagen på veckan och tar hem den fredag eftermiddag. Har vår vanliga vagn till dottern
Vi hade två vagnar, en äldre Brio o en ny UJ så vi gick ner med honom i brion som blev kvar på dagis o tog hem den på em när vi hämtade. Ha en vagn som ni är mindre rädda om på dagis.
Vi har en beggad Brio som sovvagn på dagis. Den står där dygnet runt och tas bara hem på lov.
Sen har dottern en Scooter som vi använder hemma.
Men shit kan fsk verkligen begära att ma har en extra vagn där? inte fanken har man råd med 2 vagnar eller??
Men shit kan fsk verkligen begära att ma har en extra vagn där? inte fanken har man råd med 2 vagnar eller??
Men vagnarna då som ni använde som sovvagn är det en lite mindre vagn då el? Vi har en emmaljunga city cross, ska man satsa på en att köpa typ en begad emmaljunga scooter typ?
Va? På vårt dagis finns det vagn till alla barn! Trodde det var så överallt!
Jag är förskollärare o vagn är inget krav, men vill man ha sitt barn sovandes ute så står man för den själv!
Min yngsta börjar på dagis til hösten, då kommer hon att gå på en avd där de sover ute i egen vagn.
Vi har en Brio Happy och en Babytravel Jogger.
Jag kommer försöka ha Joggern som sovvagn eftersom jag inte vill ha henne framåtvänd i vagn än. Men sen när hon ska åka framåt, byter jag så Brion blir sovvagn - den är ju mkt rymligare. Man ska ju få plats med sovsäck o sånt med
Nej, förskolan kan inte begära att man ska ha två vagnar.
Men rekommderar de att barnet ska sova i vagn, ellerom barnet brukart gföra det hemma och förskolan tycker det är Ok, behöver man oftast ha en vagn där till barnet att sova i. I och med att många använder vagn hemma också, skaffar många en extravagn. De allra flesta kör då med t ex barnets combi/sittvagn och köper en mindre sittvagn att ha hemma, eller så köper/får man en billig begagnad vagn att ha på förskolan. Den behöver ju liksom inte vara snygg när den bara ska ska stå på förskolan.
Vi har endast en vagn (UJ), men den tar vi hem varje dag - vill inte att den står där över natten. De dagar jag lämnar tar jag vagnen på bussen., de dagar pappan lämnar åker de bil och tar vagnen i bagaget.
Med barn nr 2 kommer jag nog att köpa en begagnad vagn som står på dagis hela tiden. (De har byggt ett regnskydd med väggar som vagnarna står under, så det är vindskyddat och skyddar mot snö och regn. Gränsen för att sova ute är - 10 C.
Barnen är mkt mindre sjuka när de sover ute (minskad smittorisk), i alla fall när jag jämför med kollegor o deras barn.
Okej tack för alla svar. Jag gick föri ett av dagiserna som vi har sökt o där stod det massa vagnar ute under helgen så då fattar jag varför man ska ha en slit o släng vagn men självklart kollar vi med dagis hur det kommer att funka.