• viseversa

Ormar och småbarn?

Nja om han nu släpper ut sina ormar så skulle då ionte jag våga ha småbarn i närheten. Har faktiskt hänt att stora oaormar dödat barn. Dock tror jag det är väldigt ovanligt men jag skulle lik förbannat INTE riskera det iallafall. Om dom däremot alltid är inlåsta är det nog ingen fara. Då ormar inte kan låsa upp lås själva=)

• viseversa

Jag skulle kunna leva med både ödlor,sköldpaddor,råttor,möss och även små ormar. Men stora boa ormar skulle jag inte ha i närheten av mina barn.

Kommer ihåg en kompis till mig när jag var barn som hade en JÄTTE orm på säkert 3 meter i ett terarium i vardagsrummet.

Vi låste en dag upp terariet och klappade på ormen. När hennes föräldrar kom på oss blev dom JÄTTE förbannade för att dom blev rädda och inte kunde lita till 100% på att ormen inte skulle göra oss något. 

• viseversa
    Zandra f skrev 2011-03-12 10:19:22 följande:
    viceversa:  men småbarn kan dock va nyfikna på lås. vår son öppna terrariet vi hade bara ngn cm och ormen smet ut på natten.... det va ju bara en kungspyton så inte giftiga.  en normal person får ju inte ha gifitgadjur hemma om de inte har licens och har man giftiga djur bör man ha det i syfte för att lära ut eller "ställa" ut som de har på zoo. förstår inte meningen med att ha såna hemma. om han verkligen vill bo med dig så bör han ju förstå din rädsla och ni bör ju snacka igenom det istället.
    Klart dom kan vara nyfikna på det. mend et finns ju faktiskt lås som ett litet barn itne kan få upp. sen kan en kungspyton vara farlig för ett litet barn. En stor orm KAN skada och tom döda ett litet barn. Dock en liten orm tror jag itne är så farligt!
Svar på tråden Ormar och småbarn?