• tessie12

Transporter>>(GIRAFF)

Hej!!

Är det någon som vet hur man fraktar en giraff?
    Vad använder man sig av vid en förflyttning av en giraff. Jag hörde detta på radion nämligen och undrar själv hehe... letat även på nätet men inget svar.
    TACKSAM FÖR SVAR

• Svar på tråden Transporter>>(GIRAFF)
  • vadskajaghetadå

bra fråga he-he

• tessie12

Jag tror inte någon kan lösa det här inne!!! Äntligen en fråga som blir olöst hihihihihih!!

• tessie12

någon som har en aning!!!!!!

*skrattar*

• tessie12

fortfarande ingen som vet??
    Hade varit kul att få reda på

• Runguska

Jag gissar att man söver giraffen och sedan fraktar den i lastbil avsedd för djurtransport.

• tessie12

Man får inte söva en giraff den kan dö!
    Man måste ha den stående men vad händer med broarna

• Sobrius

Intressant fråga,
    men samtidigt; behöver man nånsin flytta en giraff då?

• Nettan73

Kolmården skickar väl sina giraffer på solsemester under vinterhalvåret - mejla dem o fråga..

• tessie12

Det var så att personen som undrade om detta hade varit på borås djurpark, och han hade frågat efter girafferna. De svarade att de lånat ut de till kålmården då undra man hur flyttar man då en sådan,hhmmmmmh.

tacksam för svar.

• Japonica

Jag jobbar i branchen sas...

Giraffer transporteras i Stoora transportlådor på specialbil. Bilen kan inte vara en vanlig lastbil, eftersom då kommer ju lådan ännu högre upp... utan mer en så¨n som man transporterar tex bilar på.

Man får inte transportera sövda djur, så den måste stå upp. På vatten kan man transportera lättare, i en "conteiner" i fraktutrymmen tex.

Elefanter är inte heller så lätta att transportera, det krävs en stoor conteinerlåda!
    Delfiner är också knepiga, måste ligga i en slags hängmatta, med vatten på sig hela tiden, inte för kallt och inte för varmt...

Svar på tråden Transporter>>(GIRAFF)