• Marnet

inte ok!

Kan inte hennes pappa prata med henne då? De e verkligen inte ok att säga såna saker o bete sig så!!! Om de inte hjälper o pratat tycker jag absolut du kan ta datorn för att markera att de här e inte ok!!

• Marnet
    Bosanac skrev 2011-03-13 07:05:18 följande:
    det är så man får respect?
    Hur ska du får respekt då om de inte går att prata?? Nånstans om inget annat funkar så måste man ju lära sig att ett visst beteende ger konsekvenser eller!?? Lika väl som att ta bort något kan man ju "belöna" vid vissa bra saker!?
  • Marnet
    puss skrev 2011-03-13 08:22:27 följande:
    iblan kan det hjälpa att vara snäll mot folk. provat det?
    Problemet idag med ungdomar e att ingenting någonsin får konsekvenser de e därför de ser ut som de gör o bara blir värre!! Man lär inte sina barn att dåligt beteende får konsekvenser för om de inte hjälper o va snäll måste man ju visa att man menar allvar!! Det e alldeles för många som varken har regler eller gränser o har dom de så händer ändå inget om man inte följer... Att visa någon respekt o få de tillbaka e väl jätte viktigt!! O om Ts har provat att va snäll o de inte hjälper ska hon bara låta de va då?? Eller har du nåt bättre förslag på hur man ska gå tillväga?? Va ännu mer snäll kanske o varför inte ge henne en dator till!?
  • Marnet

Om de nu e så fräckt att ta någons saker, så kan man ju ta bort modemet då om hon inte står för de själv!?

• Marnet

Förklara för mig hur dom ska få en bra relation då puss!?? Du verkar ju veta! Dom har pratat o bup va ju oxå inkopplat o har du läst va dom hade sagt!???? De verkar ju inte så, fast du kanske står över dom? O hur ska man klara sig i livet sen om man inte ens kan visa respekt för den man bor hos!?

• Marnet

Ja fast du svarade inte på frågan? Jag kanske formulerade mig lite dumt de sista där o ber om ursäkt men va snäll o svara på resten istället?

• Marnet

O om jag fattat de rätt har hon ju gjort de!? Om inte de funkar vad tycker du man ska göra då??

• Marnet

Mm har läst alla o de går en röd tråd genom hela inlägget...

• Marnet

Men de kanske funkar för dig o dina barn!! Men man kanske ska tänka på att alla inte e lika dana o funkar på olika sätt!! Eller har jag fel??? En sak som funkar toppen på en del kanske har motsatt effekt på en annan!! O sen kanske du inte ska jämföra dina biologiska barn med hennes bonusbarn. Jag tror att många barn utnyttjar den situationen barn e smartare än man tror!! Men man måste ju ändå lära sig att visa respekt tycker jag!!!

• Marnet

De e klart att de inte e ditt ansvar att uppfostra men bor ni tillsammans så måste du ju få va med o göra de oxå så klart!!

Svar på tråden inte ok!