• Cilas25

inte ok!

Min sambos 13 åring har sådana attitydsproblem.. Säger åt henne att lägge ner attityden i mitt hem och hon svarar med : håll käften din jävla bitch! och jävla hora! Jag tar då hennes dator (hennes käraste ägodel), och hon blir oxtokig och jag får höra de ena efter det andra b.la att jag är en äcklig fitta m.m jag svarar med att hon får tillbaka datorn när hon har bett om ursäkt för sitt beteende..

Har två små barn som måste höra detta.. och det är inte ok!

Vad tycker ni? har ni varit med om något liknande?
    (Jag har fortfarande datorn och viker mig inte en tum)

Krrraaaam C

• Svar på tråden inte ok!
  • Cilas25

Det går tyvärr inte att nå henne på ett annat sätt.. tro mig har försökt.. Och man kan inte acceptera sånt beteende tyvärr.. skit tråkigt är det men vad ska man göra..ska jag sitta och tycka det är ok?? Finns ingen respekt hos henne , inte till någon :( En ursäkt är inte mycket begärt..

• Cilas25

Ska tilläga att jag inte skällt någonting utan pratat lungt hela tiden!

• Cilas25

Det spelar inge roll om det är en framtvingad ursäkt,. jag vill sätta en gräns för ett sånt beteende..Och eftersom det inte GÅR att prata med henne :( Så måste jag visa att det blir konsekvenser eller hur!

• Cilas25

Ja jag tycker det skulle vara superbra om vi satt ner och SAMTALA.
    Men det går inte, och detta är ohållbart... Och vi har pratat om regler .m. m hennes föräldrar går på möten hela tiden. Hon vill inte vara hos oss för att vi har regler här.. och hon kan inte sitta med datorn till 5 på morgonen och strunta i skolan..Jag tycker inte heller att man ska tvinga någon att vara någonstans man inte vill vara..

• Cilas25

Jag håller med! Det är klart man ska belöna och peppa henne när det händer bra saker elr att hon gör något bra!

Tyvärr så tror jag detta är enda sättet att få henne förstå att man inte kan bete sig hursomhelst. Hon håller på likadant hos sin mamma , och då ringer mamman hit och klagar.. Vi har sagt att hon får ta hennes saker då, sätt en gräns m.m Men hon säger att hon inte orkar ta fajten!.. Och då "vinner" ju hon och fortsätter med sitt beteende..och kanske tror att det är ok.. det blir ju fel,. för vi vill ha regler i vårat hem och barn mår bra av regler!

• Cilas25

Ja fast det har ju inte varit bråk! Jag har inte skrikit eller nått åt henne utan,. jag tog hennes dator för att markera att beteendet inte är OK! Och när det inte går att prata med henne.. Som synd är.. så kanske det biter på henne att inte anv dator..

• Cilas25

Ja jag skulle oxå bli arg.. men man kanske tar sig en funderare då av hur man har handlat och förstår att dessa konsekvenser blir det.. Och beter sig kanske inte lika illa nästa gång..

• Cilas25

Nej det är klart det inte är enkelt,. men man hjälper henne inte direkt med att låta henne göra som hon vill.. snarare själper.. och vi vill ju att det ska gå bra för henne!

De säger att hon ska regler och tydlig gränssättning
    Det är svårt när det motarbetas från mammans håll.. mycket synd tycker jag och jag kan förstå att det är förvirrande för henne..

Svar på tråden inte ok!