• 2underbara

inte ok!

Silvertejp över munnen?

• 2underbara
    Yildirim skrev 2011-03-13 15:39:09 följande:
    Denna flickan måste ha fått en riktigt usel uppfostran! Sånna föräldrar borde inte ha barn! Utan regler och vad som är rätt och fel. Herregud.

Hon måste ha regler TS! Du gjorde helt rätt som tog datorn. Men du ska INTE lämna tillbaka den bara för att hon ber om ursäkt. För som någon tiigare sa, vad är en ursäkt värd då den endast sägs för att få tillbaka datorn och inte personligt menat till dig? Hon säger det inte från hjärtat. Ge tillbaka datorn när hon börjat bete sig!

Hon ska fan inte kalla dig hora! Hon ska respektera dig! Du är äldre än henne och ger du henne respekt så ska hon fan ge dig tillbaka...

Jag skulle be dotterns pappa sätta dessa gränser så du slipper ta emot hatet från henne. Det är du inte värd!
  • 2underbara
    puss skrev 2011-03-13 17:08:40 följande:
    varför ska man respektera folk som beter sig illa? klar man inte gör. folk man trivs med respekterar man. det är ts ansvar att se till att familjen funkar.
    maktmissbruk funkar inte och då får barnet skulden. fan vilken miss.
    Barnet SKA ha skuld för att kalla en familjemedlem för äcklig fitta, finns ingen skuld har barnet problem med sitt psyke och bör snarast få kontakt med en bra psykolog för att få bukt med sitt problem.
  • 2underbara
    puss skrev 2011-03-13 17:14:20 följande:
    skuld är ointressant.
    de har en dålig relation ch det är den vuxnes ansvar. att trycka ner folk ger inte bra samarbete och ts borde skuta genast.
    klart ungen obstruerar om hon blir förtryckt.
    "De" har ingen dålig relation, det är barnet som är tvär och där går "de" bort och blir "barnet"

Trycka ner?
    Är uppfostran att trycka ner så förstår jag att du har problem med situationen.
    puss skrev 2011-03-13 17:16:21 följande:
    eller så borde ts få hjälp med sina "ledaregenskaper".  et är trots allt ledaren som ska leda och ta ansvar för gruppen. eller hur?
    Ja, TS borde faktiskt inte vara den som behöver ta ansvaret för ett barn som inte uppfostrats av sina föräldrar såvida honinte är anställd att just ta hand om detta problemet vilket jag inte tror att hon är.

Så ja, TS borde verkligen få hjälp med ett problem som inte är hennes, föräldrarna borde verkligen ta sig i kragen och sköta uppfostran bättre.

TS borde få ha en bra hemmamiljö och även hennes barn som verkligen inte borde utsättas för att behöva höra den här typen av kränkningar i hemmet mot deras egna mor.

Pappan får ta sitt ansvar, det är helt och hållet hans barn och går det till det yttersta som det gjort nu så är det helt okej för TS att sparka över bollen till den som borde spela.
  • 2underbara
    Eleator skrev 2011-03-14 11:49:15 följande:
    Jag tror inte på att bara ta datorn rakt av, det ger ju bara signaler om att det är ok att sätta sina egna regler godtyckligt. Gör styvmamman det kan väl styvdottern göra det också. 

Att göra "datorbiljetter" som ska förtjänas var kanske det sämsta förslaget, sjukt kränkande för en 13-åring och har nog mest motsatt effekt. Fan vad arg jag skulle bli om jag var 13 och nån låtsasförälder kom dragande med datorbiljetter.

OM en påföljd av dåligt beteende ska vara att datorn försvinner så ska det berättas i förväg med en förklaring. "Vi betalar för din dator och har ingen lust att göra det när du beter dig så elakt mot oss. Vi behöver reda ut den här situationen för varken du eller vi mår ju bra av det." skulle kunna vara en början. Inte ta datorn som "straff".  
    I stort sett vilken 13-åring som helst hade blivit arg om de inte får bete sig hur som helst och blir tillsagda eller fråntagen fördelar beroende på vad de har gjort sig förtjänta av.

Det är inget argument att inte en vuxen ska sätta gränser för ett kränkande beteende från en hormonstinn liten fjortis. 
  • 2underbara
    Fluffskalle skrev 2011-03-14 11:06:02 följande:
    När det gäller styvbarnen ska man tydligen inte få sä'ga ifrån alls om man blir kallad "hora" och "fitta" t ex. Vad hade ni som ser ner på TS för att hon sagt ifrån gjort om ert eget barn ropat "fitta" efter er? Kommit med glass, eller?

Alla barn i hushållet ska väl ha samma regler. Tror knappast att TS kommer att acceptera att bli kallad fitta av sina egna barn heller.
    "Alla barn i hushållet ska väl ha samma regler" håller inte alltid i en styvkonstellation men visst är det en vacker tanke.
    Hade jag behandlat sambons särkulle som jag behandlar min treåring hade särkullen börjat lipa, att inte mjäkas med och stå i centrum där alla andra anpassar sig efter honom hade förstört honom och han hade ringt mamsen och tyckt synd om sig själv

Du hör ju vilket ramaskri det blir när någon inte behandlar särkullar med silkeshandskar.
    Nej, TS hade troligen inte accepterat att bli kallad för det särkullen kallade henne av sina egna barn heller men självklart har man mer tolerans med sitt/sina egna barn, man har en helt annan plattform och kärlek att ha som grund och chanserna är goda att har man bara gjort rätt från början så kommer man inte i läget från första början.
    Tror inte TS särkulle hade kallat sin egen pappa för fitta och kukjävel eller liknade men vad vet jag, han verkar ju inte ha så stor kolll på ungen. 
Svar på tråden inte ok!