inte ok!
jo hon är med.. fast jag vet inte vad hon säger
jo hon är med.. fast jag vet inte vad hon säger
Ja jag håller fullständigt med!
Det hoppas jag också verkligen! det blir ohållbart här hemma och alla runt omkring blir lidande, och så vill man ju inte ha det :(
Det tror jag med.. och i slutändn kommer de nog förstå att det är för deras eget bästa, och att man faktiskt lr sig något av detta,, neg handling- neg konsekvens. pos handling- pos konsekvens.. Och respekt förvxna människor är mkt viktigt tycker iaf jag.
Jag har varit snäll i 7 år! Nånstans finns en gräns!
Tack för svaren!
Jag försöker prata med min sambo och vi tycker likadant och vi har sagt vilka regler som gäller. dator av kl 22 när det är skola.. Det är typ den regel vi har och det är inte för mkt begärt tycker jag.. Men vi skulle ju behöva prata mer ordenltigt med varandra men då hugger hon direkt med fula ord. Min sambo är lite mesig ibland men kan också ryta till ordenligt när hans nerver tar slut.. Jag har försökt att inte lägga mig i, det blir ju lite mer känsligt när det inte är min dotter, men ibland tar tålamodet bara slut!.. men jag skulle ju göra samma sak med mina barn och ännu tidigare..
Och nej hon har inte alltid varit såhär.. Hon har alltid "gått upp i taket" för små saker.. men inte som nu då det liksom blir för grovt..
Tack!
Jag ska stå på mig och vill absolut inte att mina barn ska behöva höra sånna ord till sin mamma!
och vi använder ABSOLUT inte sådant språk i vårat hem!! Det är som sagt vad förbujdet..
Känns skönt att fler än jag tycker som jag
tack igen
Tack För alla råd!
det hjälper!
Det är klart att det är hennes hem oxå och det vet hon, men när man blir förbannad kan man faktiskt råka säga "mitt hem" Och vi har redan gjort allt det där med kommunikation, lösa konflikter , se grunden till problemen.. hon går ju på BUP redan och för att lösa detta. Vi har tydligt och lungt pratat om regler som gäller här.. så nu har det liksom kommit till en punkt då det är ohållbart. Det går på riktigt inte att tala med henne utan att on säger att jag ska hålla käften för jag är så jävla äcklig m.m..
Och hon har vänner, inga problem på den fronten. men skiter i skolan 80 % frånvaro.. och är likgiltig till detta..hon bryr sig inte!
Och vi försöker hitta på aktiviteter men följer ALDRIG med. för vi är ett gäng töntar...
Så är läget...
Ni ska inte tro att jag inte tycker detta är jobbigt känslomässigt för det gör jag.. Självklart hade jag önskat att hon var en en person man kan prata med och göra roliga saker med.. Och jag HAR försökt med det, men det är inte av intresse från hennes sida..
Pappan står självklart bakom mig.. och jag anser själklart att det inte är inom mitt ansvarsområde att agera och uppfostra. men när både jag och mina barn och hela familjen blir lidande måste jag sätte ner foten och på något sätt visa att det inte är ok.. och när inget annat funkar så får man gå andra vägar.
Och jag gör ingen skillnad i mina barn och styvbarn,. Jag hade gjort precis likadant!
Så det här med daltande hit och dit det funkar verkligen inte, för om ingen sätter ner foten fortsätter detta utan stop.. Ni som tycker att jag ska samtala och inte tycker straff funkar ni förstår inte hur illa det är att bli smutskastad så här och framför mina barn dessutom. vuxen eller barn, det finns gränser för hur mkt skit man kan ta.. Och tro mig det funkar inte med samtal..
Klart jag läst, och är enorm tacksam för era åsikter och förslag, och ska kämpa för att det ska bli ett bra hem för alla parter!
Ja fy så kan man inte skriva vilket påhopp!!