• puss

inte ok!

mion skrev 2011-03-13 17:40:11 följande:
    Ts beteende?  Hur vet du hur dom har det där hemma förutom det hon skrivit här?? Jag tycker hon verkar vara en tålmodig person med ett hjärta i kroppen!   O en TROTSIG tonåring o ta itur med! Vilket INTE är det lättaste! Jag tror hon gör vad hon kan,o hon skulle kanske behöva mer hjälp av barnet föräldrar....  Barnet förtjänar ingen dator whatsoever som hon beter  sig....  jag hoppas bára dom får den den o det stöd dom behöver....
    kan hon inte bättre borde hon få hjälp. alltså ts. det är väl inte så svårt att fatta.
    up yours
  • puss
    mion skrev 2011-03-13 17:44:12 följande:
    Seriöst vem är du o vad håller du på med?? Har sett dig o dina idiotiska inlägg o trådar länge o jag tror du är ute endast efter o provocera!  Inget du säger är vettigt!

Hur hade du tänkt att resultatet skuylle bli då att hon skulle göra en helomvändning o ge sig el???   Näe du för att få henne o förstå så måste ts nu visa  att hon menar allvar... annars är allt bortkastat...  Saker o ting bblir inte lösta på 2 röda du vet!
    läs min pres
    fö hoppas jag du kan hålla GOD TON I TRÅDEN.
    up yours
  • puss
    mion skrev 2011-03-13 17:44:12 följande:
    Seriöst vem är du o vad håller du på med?? Har sett dig o dina idiotiska inlägg o trådar länge o jag tror du är ute endast efter o provocera!  Inget du säger är vettigt!

Hur hade du tänkt att resultatet skuylle bli då att hon skulle göra en helomvändning o ge sig el???   Näe du för att få henne o förstå så måste ts nu visa  att hon menar allvar... annars är allt bortkastat...  Saker o ting bblir inte lösta på 2 röda du vet!
    vad är vitsen med att dra igån en maktkamp? tror du inte ömsesidig respekt och att satsa på en bättre relation skulle funka bättre? är det procoverande för dig?
    up yours
  • puss
    mion skrev 2011-03-13 17:52:44 följande:
    Men ge dig nu!  Maktkamp?? Hur vet du vad som hänt mer än det som står här? Du vet inge om hur det är o leva i dne familjen med detta barn,kanske detta var droppen,jag hade aldrig i helvetet accepterat att bli kallad hora i mitt eget hem!  Ts Gjorde helt rätt!  O nu får hon visa att hon står för det hon säger oxå.  O kanske 13åringen fattar nånstans att,hm det här kommer jag inte undan med" Detta funkar inte,Varför funkar det inte.. ..?  Jag hopppas verkligen att dom får rätt hjälp o att detta löser sig...
    men varför så hätsk ton? och jag kan tro att detta började långt innan denna händelsen.  har man en dålig relation borde man försöka göra den bättre, och det är den vuxnes ansvar, och det blir inte bätttre av att ta folks saker och försätta dom i en hopplös situation som bara leder till mer osämja.

märkligt att du finner det så provocerande.
    up yours
  • puss

tänk om ts kunde visa lite god vilja, hur skulle det tas emot? om ts skulle börja jobba för att få en bra relation och LYSSNA på ungen och se vad HON tycker funkar och inte funkar, och hur HON tycker att de ska hantera de saker som inte funkar.

klart bättre än att ta datorn. det leder ju inte till nånting bra alls.

up yours
  • puss

hur ska man klara sig i livet om man inte blir väl omhändertagen av de som har ansvar för en? fast du verkar bara se till barnets ansvar.

up yours
  • puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:08:44 följande:
    Förklara för mig hur dom ska få en bra relation då puss!?? Du verkar ju veta! Dom har pratat o bup va ju oxå inkopplat o har du läst va dom hade sagt!???? De verkar ju inte så, fast du kanske står över dom? O hur ska man klara sig i livet sen om man inte ens kan visa respekt för den man bor hos!?
    och fan va illa, "för den man bor hos"? de bor väl BÅDA TVÅ där.
    up yours
  • puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:13:18 följande:
    Ja fast du svarade inte på frågan? Jag kanske formulerade mig lite dumt de sista där o ber om ursäkt men va snäll o svara på resten istället?
    utan att känna till vidare detaljer kan en bra plan tex se ut så här:

1 tala med ungen om hur hon (ungen alltså) känner när de bråkar.
    2 ts kan berätta att det inte känns bra för henne heller
    3 fråga hur ungen tycker att de ska bete sig för att sluta bråka
    4 göra roliga saker tillsammans för att skapa sammanhållning, förståelse och skapa fina minnen.
    up yours
  • puss

ELLER så kan man ta saker från varann och fortsätta skapa mer hat och osämja.
    om man tror att man vinner på det.

up yours
  • puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:19:45 följande:
    Ja men puss kan du svara på de jag undrade då?
    var det inte detta?
    puss skrev 2011-03-13 18:19:02 följande:
    utan att känna till vidare detaljer kan en bra plan tex se ut så här:

1 tala med ungen om hur hon (ungen alltså) känner när de bråkar.
    2 ts kan berätta att det inte känns bra för henne heller
    3 fråga hur ungen tycker att de ska bete sig för att sluta bråka
    4 göra roliga saker tillsammans för att skapa sammanhållning, förståelse och skapa fina minnen.
    elelr var det nåt mer?
    up yours
  • puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:22:35 följande:
    O om jag fattat de rätt har hon ju gjort de!? Om inte de funkar vad tycker du man ska göra då??
    då gör man det igen, och frågar vad ungen behöver för att saker ska bli bättre.
    nu är du ute och svajjar, jag kan inte ge exakta svar på diffusa frågor.
    up yours
  • puss

skit samma, jag anser iaf att det är beklagligt att folk har sån ovilja att samarbeta.

jag har lämnat min syn på saken och förslag på lösning.

vill ni gnälla vidare så gör det, jag får inte ut nåt av att lyssna.

*kram*

up yours
  • puss

ps skönt att mina barn uppför sig väl iaf!
    hur nu det kommer sig.

up yours
  • puss
    sextiotalist skrev 2011-03-14 12:59:18 följande:
    Min tonåring vet att internetuppkopplingen ryker vid omedelbar verkan, OK en förvarning, sedan ryker den direkt. Det har fungerat, vi behöver bara säga "du vet vad som gäller".
    Det är just otrevlig attityd som gäller, till oss eller på nätet.
    Hade det varit en bärbar så hade vi plockat den istället, men nu är det en stationär
    jajjamensan, man ska se till att ha kuvade barn! då har man lyckats!
    up yours
Svar på tråden inte ok!