• Anonym

Herpes i underlivet, återfall?

Jag fick  herpes typ 1 första gången för några månader sen, fick Aciklovir  utskrivet
    då infektionen var besvärlig med mycket blåsor och väldigt smärtsam, plus att jag är gravid. 
    Vet nu inte om jag har fått ett återfall, har klåda, någon liten sårspricka samt lite svullen, mest koncentrerat till ett visst ställe i underlivet. 
    Är fortfarande gravid, vecka 38 och vet inte om jag ska påbörja behandling igen med Aciklovir, fick extra utskrivet i fall jag skulle få återfall, men som sagt är ju osäker på om det är Herpes jag har.

Ni som har herpes i underlivet och fått återfall, hur har det visat sig? 

• Svar på tråden Herpes i underlivet, återfall?
  • Anonym

Sitter det på samma ställe som sist?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-13 07:38:49 följande:
    Sitter det på samma ställe som sist?
    Förra gången var det med utspritt, men det började på samma ställe som denna gången. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-13 19:40:46 följande:
    Förra gången var det med utspritt, men det började på samma ställe som denna gången. 
    Det är ju relativt vanligt att det återkommer just på samma ställe (även om det med tiden kan flytta på sig också. Det kan till exempel efter några år ta sig ut från underlivet och sätta sig på skinka eller lår i stället), så jag tycker att det låter som om du har en ny episod. Jag skulle behandla enligt de ordinationer du fick sist, om jag var du. Men känner du dig osäker är det förstås alltid bäst att konsultera sjukvårdens rådgivning. 
Svar på tråden Herpes i underlivet, återfall?