• Myra

Flera som ska börja med hormonsprutor som vill kämpa tillammans Mars/April 2011.

Hej

Efter flera års kämpande att bli gravid har vi äntligen kommit till Sofiahemmet, Ska tillbaka i morgon och förhoppningsvis sätta igång med Hormonsprutorna snart. 

Vore trevligt om flera som är i samma situation vill följas åt och dela med sig av erfarenheternan, peppa och stötta varandra i behandlingen med hormonstrutor. 

Har lyckats bli gravid för 1år sen men slutade i mf i v7.  Har lite problem med strulig mens just nu så är osäker på hur och när vi ska sätta igång med sprutorna. Är lite nervös inför besöket i morgon och vad läkaren ska säga. Fick ett par månader på mig att tappa lite kg inför det här besöket. Sprutorna hjälper bättre om jag går ner i vikt först. Vikten för mig är det som är problemet till att jag har svårt att bli gravid. Kämpat på och tappat lite kg,,;)

Vore trevligt att dela erfarenheten och kampen med flera här inne på fl. 

• Svar på tråden Flera som ska börja med hormonsprutor som vill kämpa tillammans Mars/April 2011.
  • Bellas7

Hej
    Jag håller på med hormonsprutor gonal f. Har precis avslutat behandlingen i går med en ägglossningspruta och har då Ägglossning idag vilket känns :)

Om det inte tar sig denna gång så ska jag börja på purogen och extra hormontabletter om 13 dagar. Känns skönt att vara i gång .

Lycka till i morgon

• Myra

Hej!

Seienea: ska kolla in tråden. Ska till läkaren om någon timme och hoppas vi får börjar med sprutor nu.

Leaeva: Finns det olika hormonsprutor? Antar att det är skillnad på styrka men vilka brukar man börja med?
    ja jag kan inget om sprutorna. Hur många dagar tog du dom?

Nu börjar jag bli ordentligt nervös inför besöket. 

• Bellas7

Ja det finns flera stycken olika. Jag har kört på gonal f i 14 dagar. Jag fick börja på styrka 75 och vul efter 5-7 dagar. Ja jag var super nervös innan jag började men spännande :)

• Myra

Ska bli spännande och se vilken styrka jag får börja med. Nu har jag något att jämföra med. 
    Kör man med sprutor så länge?
    Vad har du haft för problem med att inte kunna bli gravid av dig själv?
    Jag väger lite för mycket och hindrar mig. Har kämpat väldigt senaste tiden och lyckats gå ner lite.

• Bellas7

Jag har ingen egen Ägglossning så stimulerar fram ägg genom sprutor. Jag var svårstimulerad och därför sprutar så länge, jag är 37 år :)

• Myra

Nu har jag varit hos läkaren. Ska få Puergon, en svagare dos på 300ie. Han ville börja långt för att se hur kroppen reagerar. Mellan 7-10 dagar sa han till mig och det beror på hur äggen reagerar på sprutorna. Kanske blir längre tid 
    Sen kommer jag åka in på vul och kolla upp om äggen mognar och när det är dags så får jag en ägglossningsspruta.
    Hade en äggblåsa men eftersom min mens strulat och inte vill sluta blöda har jag ätit provers som inte hjälpte. Om ägget skulle bli befruktat så var han tveksam om det skulle fästa eftersom jag blött och ätit provers. 
    Så jag ska vänta in nästa mens. S spännande.
    Då abvände Gonal F styrka 75, jag skulle få 300. Vet du vad som skiljer mellan gonal F och puregon? Är det samma fast olika frabrikat? 

• Bellas7

Jag har ingen aning om vad som gör det i skillnad i styrka, men tar det sig inte denna månad så ska jag börja på puregon 100 i styrka. Jag gör samma, kollar hur det går med äggen sen ägglossningsspruta :)

så jag tog min ägglossningsspruta i lördagsmorse kl 06 och hade antagligen ägglossning i går så nu gäller det :)

hoppas hoppas

när ska du börja ? Jag har bim den 27 mars tror jag

• Myra
    Bellas7 skrev 2011-03-14 16:21:24 följande:
    Jag har ingen aning om vad som gör det i skillnad i styrka, men tar det sig inte denna månad så ska jag börja på puregon 100 i styrka. Jag gör samma, kollar hur det går med äggen sen ägglossningsspruta :)

så jag tog min ägglossningsspruta i lördagsmorse kl 06 och hade antagligen ägglossning i går så nu gäller det :)

hoppas hoppas

när ska du börja ? Jag har bim den 27 mars tror jag
    Bara köra hårt med mannen där hemma nu då..;) 
    Jag ska invänta att den här blödningen slutar och sen köra tills nästa mens.
    Skulle gärna börja direkt för jag längtar som fasen...;)

Håller alla mina tummar att det går vägen för dig. 
Svar på tråden Flera som ska börja med hormonsprutor som vill kämpa tillammans Mars/April 2011.