• Magica de Hex

"Mensvärk" 4-5 mån efter förossningen... ingen mens?

Är det någon mer som har/haft så?

Fick barn i juni. Mensen har inte kommit tillbaka än, men typ 1-2 ggr i veckan har jag som rejäl mensvärk. Vad kan det bero på? Det kan ju inte vara "eftervärkarna" de slutade ju några veckor efter förl.

P.s. Har testat och är inte gravid.

• Svar på tråden "Mensvärk" 4-5 mån efter förossningen... ingen mens?
  • ebben

Ja,det är nognåt hormonellt i kroppen som händer då!?
    Både jag o flera andra ,som jag läst här,har haft så-utan till synes "anledning"!

• Magica de Hex

Tack.

Jaha... man undrar ju vad det beror på.

• Amorella

Jag får det i samband med ägglossning - riktig mensvärk som kan kännas ett par dagar! Jag hade det inte så före graviditeten.

• rafmagn

Jag fick oxå barn i juni, har inte fått mens än, men har smärtkänningar. Jag har varit ganska nervös att jag kunde vara gravid igen. (det är en sån jätteapparat för mig att kolla, i o med att jag inte kan kolla det via urinprov, bara via vul eller blodprov)Men sedan tänkte jag att det kanske beror på att jag kejsarsnittades.

• Magica de Hex

Amorella: Ja, men jag har haft det länge nu och jag tycker att om det vore äglossning så skulle mensen ha kommit... eller? Den kommer väl typ 14 dagar efter ÄL... om det skulle va det.

rafmagn: Jag har ju testat och är inte gravid iaf. Men varför kan du inte testa via urinprov?

• Fantacia

Jag har också så och fick barn för 4 månader sedan. Känns som riktigt mensvärk för mig.

• Niike

Jag fick höra att det kan kännas så pga att livmodern jobbar och håller på att dra ihop sig, min efter värkar höll på i 4v inte hela tiden då men värst var det 3 dagar efter. Men det med att livmodern börjar arbeta och dra i hopp sig, låter lite logiskt.

Lycka till.

• Tilia

Jag har också undrat över det där. Noa är 2,5 mån nu och jag har känt så speciellt nattetid den senaste veckan. Skumt, men säkert helt normalt eftersom så många verkar känna igen det...

• Magica de Hex

Ja, skönt att det är fler som har/haft det så.

Då är det säkert ofarligt och helt normalt.

• rafmagn

Magica de Hex; jag tillhör den enda procenten (!) kvinnor som det inte funkar med urinprov på. Jag fick ingen förklaring varför. Trodde att om man gjorde flera urinprov skulle ngt visa rätt, jag gjorde sammanlagt 11 prov, varav 2 på sjukhus, alla var negativa. Eftersom jag kräktes flera gånger om dagen bestämde de för att kolla efter tumörer (!) i tarmsystemet med ultraljud. Det de hittade var ju då ingen tumör, utan min dotter 11 veckor gammal! Jag blev så lättad att jag storgrät!!
    Hursomhelst måste det till ul eller blodprov, sa de till mig då, för att konstatera graviditet. Så tro mig, jag köper inga fler Clearblue! Börjar jag kräkas massa igen eller får fler konstigheter förutom kramperna i magen, så lär jag kontakta sjukhuset!

• Jen80

Ja, jag har också mensvärk, ganska ofta ... Har bara antagit att det är normalt. Igår hade jag rejäl mensvärk och det var lite brunt i trosorna, så jag trodde verkligen mensen skulle komma, men det blev nog inget.
    Hade mens (eller nån slags blödning) en gång när jag började med minipiller, men det var snart 3 månader sen.

• Magica de Hex

rafmagn: Jaha, men gú va konstigt... 13 tester! Ja då förstår jag att det är jobbigt för dig att kolla om du é gravid. Vilken lättnad när de sa att du var gravid då och inte någon obehaglig sjukdom

Jen80: Har du testat?... lite brunt bara? Låter ju mysko... du kanske är gravid? Minipiller är väl inte lika säkra som vanliga p-piller... eller?

Nä, jag har inget... varken mens eller bebis, men ont gör det. Har haft riktigt ont i 2 dar nu... så lite orolig blir man ju...

• silhuett

Kan det vara livmodern som drar ihop sig?

• Magica de Hex

silhuett: -Ja, har åxå funderat på det, men eftervärkar hade jag bara i några veckor. Livmodern var "litet som ett hönsägg" enligt BM på efterkoll (8v efter förlossn).

Kan inte dra ihop sig mer tycker jag.

Detta ontet började typ 4 mån efter förlossn och till nu, typ 6 mån efter.

• Mamahanna

Jag hade jätte ont nu när jag hade min första ägglossning efter förlossningen, jädrar i min låda va ont det gjorde! kram

• Magica de Hex

Mamahanna: -Jasså... jamen kanske är det den jag känner då? Hur länge hade du ont? Är inne på mitt tredje dygn nu.

Kram tebax

• lill linda 82

jag hade stark mensvärk i över 2 månader innan mensen kom, alltså riktigt stark så jag knappt kunde stå upp vissa dar. första mensen kom nästan inget alls, andra mensen OJ vad mkt blod, har aldrig sett så mkt förr!

• lill linda 82

första mensen var sådär som några av er andra beskriver, kom bara pyttelite brunt typ 2 dagar....

• Magica de Hex

lill linda 82: Jaha... låter ju ungefär samma som jag haft ju... så jag kanske åxå får min mens nu då...

Svar på tråden "Mensvärk" 4-5 mån efter förossningen... ingen mens?