Jag tappar håret - kan Priorin vara lösningen?
Hejsan!
Jag födde barn för lite mer än fyra år sedan. Jag märkte efter ett par månader att jag hade stubb i håret, dvs mitt bland det längre håret, så växte det upp stubb. Tolkade detta som att jag tappat hår i samband med förlossningen och att håret var på väg att växa tillbaka.
Men så blev det inte. De kortare hårstrårna blir bara ca fem centimeter långa. Sista två månaderna har jag också börjat tappa väldigt mycket hår på sidorna av huvudet (dock inte som manligt håravfall när det kryper upp vid tinningarna) samt att en del hårstrån knäckts av och bara är några centimeter långa.
Jag har levt under ofattbar stress de senaste åren då min dotter dog i plötslig spädbarnsdöd när hon var sex månader gammal. Jag försöker därmed hitta en förklaring till varför håret inte hämtat sig; att jag helt enkelt är stressad.
Min fråga till er där ute är om kosttillskottet Priorin kan vara något för mig? Det är ju ganska dyrt (400 kr/månaden) och jag vill gärna veta om någon kan rekommendera det eller kanske t o m själv blivit hjälpt utav det.
Jag ringde hudmottagningen på närmaste större sjukhus och pratade med en sköterska. Det hon kunde säga var att hon hade kolleger och vänner som blivit hjälpta, men dock inte att Priorin var något man kunde ordinera från sjukhusets sida.
Ytterst tacksam för svar!