Inlägg från: Impega |Visa alla inlägg
  • Impega

Varför dör inte springmasken??

Deras ägg sprids enormt.. Allt ska saneras.. sängar, sängkläder, mattor.. Noggrann dammsugning av huset en period... kan va såååå jäkla jobbigt att bli av med dessa små äckel... 

• Impega
    Majsansarne skrev 2011-03-15 08:24:16 följande:
    Hur länge lever de utanför "värddjuret", människan(?), eller kan de överleva på döda ting? Äter dom bajs? Eller är dom som vita silverfiskar?  
    Är ägen som sprids.. o sen när de kommer in i våra kroppar så kläcks äggen och de blir maskar som sen kryper ut i stjärten och lägger nya ägg.

Hur länge äggen klarar sig vet jag inte, men man ska ju återbehandla efter 2 veckor så det borde ju vara nåt sånt de klarar sig. 
  • Impega
    MansonDust skrev 2011-03-18 09:50:19 följande:
    Och en fråga när jag ändå håller på. Mina barns pappa är riktigt hönsig. Han tyckte att jag skulle gå till vårdcentralen för att kolla så att det verkligen VAR springmask innan jag köpte medicinen! Jag sa då att läkaren skulle säga "Gå till apoteket & köp medicin!" när jag hade förklarat att det kliar i rumpan på tjejerna på kvällar & nätterna. Inte måste man väl till en läkare för att bota springmask?! Vad ska läkaren göra, titta in i rumpan på? Kliar det så kliar det = springmask. Medicinen funkade ju.
    Fast man bör nog vara hyfsat säker på att det är springmask innan man ger medicin... Inte bra att medicinera ifall det skulle vara nåt annat. Maskarna är ju inte så svåra att hitta om man tittar efter.
Svar på tråden Varför dör inte springmasken??