Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Varför dör inte springmasken??

Söker som en galning på google men hittar inga svar. När man tagit medicin (Vanquin) för springmask borde inte maskarna dö på direkten då? Idag ett dygn efter att hon tagit medicinen har min 5-åring fortfarande maskar som lever i avföringen. Vi har aldrig haft detta förut så jag har ingen erfarenhet hur många dagar det tar men jag tog för givet att det skulle vara döda maskar som kommer ut, inte levande.

en man som ej kan le, ska ej äga en affär
  • Svar på tråden Varför dör inte springmasken??
  • michiara

*puffar upp*

• michiara

men i bipacksedeln stod att man skulle ta 1 dos och sedan upprepa dosen efter 2 v. Ska man ta det varje dag?

• michiara
    MansonDust skrev 2011-03-13 15:10:21 följande:
    Sen tror jag att det tar 1-2 dagar innan maskarna från första dosen är döda, dom dör alltså inte direkt. Det gjorde dom inte på mina barn heller. Det tog 1-2 dagar.
    ah.. jag trodde det var ngt mirakelmedel som tog död på dom i samma sekund haha
  • michiara
    MansonDust skrev 2011-03-13 15:18:03 följande:
    Hehe tyvärr inte. Efter 1 dygn kliade det fortfarande sa dom, men dag 2 var det borta. Såg dock inga i toan efteråt men borta var dom. Sen nästa dos efter 14 dagar.
    ah då vet jag, tack så mycket! blev lite smått desperat när jag såg att det fortfarande kryllade av levande maskar i toaletten
  • michiara

ja jag och storasyster tog oxå igår. vi har inga symtom men det säkraste var ju att ta det som det stod.

• michiara

ja och jag har sanerat hennes rum..

• michiara
    Impega skrev 2011-03-13 15:26:45 följande:
    Deras ägg sprids enormt.. Allt ska saneras.. sängar, sängkläder, mattor.. Noggrann dammsugning av huset en period... kan va såååå jäkla jobbigt att bli av med dessa små äckel... 
    åh vad hemskt, jag är redan less...
  • michiara

På båda mina tjejer levde de fortfarande efter 2 dagar. Nu har det gått 1 v i morgon och de har inte bajsat på flera dagar så jag vet inte. Men när man kollar ser man inte någon iaf.

• michiara

Jaha där ser man, man ska kanske börja införa sådant i kosten då, vi äter det ytterst sällan haha

• michiara

Här ska vi nu ta nästa dos i helgen då det gått 2 veckor. Ja nu har vi gjort detta oxå haha löss och mask avklarat så nu behöver vi inte prova på det något mer :D

• michiara

Ingen aning.. hittar du inget på google? (min bästa vän )

Svar på tråden Varför dör inte springmasken??