• Mamsterbabe

Vad heter gummilisten som man sätter på spjälsängen när bebisen börjar tugga på sängramen?

Blir tokig!
    För mig heter det "Tuggskydd", men hittar det inte någonstans.
    Jag menar alltså en liten gummillist som man trycker dit på långsidan av spjälsängen,
    där vår nu 8 månader gamla son älskar att tugga/skrapa sin nya tand emot.
    Är det någon som vet vad det heter & var man kan köpa en?

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Vad heter gummilisten som man sätter på spjälsängen när bebisen börjar tugga på sängramen?
  • esse

Jag har sett att dom har det på Ikea.

• Amazina

Heter det inte bitskydd??

• BymBym

Åh, tänk om jag vetat att det fanns när lilla var bebis.... Finns en del bitmärken i sängen....

• Mamsterbabe

Tack!
    Jag var så säker på att jag hade sett det någonstans, det var ju på ett av IKEA's visningsex.
    Tusen tack för hjälpen, blir till att inhandla ett innan sonen har gnagt sönder hela sängen ;)

• Alexi
    BymBym skrev 2011-03-13 19:09:05 följande:
    Åh, tänk om jag vetat att det fanns när lilla var bebis.... Finns en del bitmärken i sängen....
    Åh vad jag säger detsamma, vår fina spjälsäng har massor med bitmärken. Hade ingen aning om att det var så vanligt.
  • SandraP81

Ja det hade jag ingen aning om att det fanns! Vår vita spjälsäng är nu väldigt "shabby chic" med slitage runt hela ovansidan av små tänder!

• Mamsterbabe

Ja, vår har änsålänge bara fått lite då sonen bara har en undertand änsålänge.
    Tänker på honom också, kan ju inte vara så bra att han får i sig massa färg-flagor?

• BymBym

Smart att kalla det shabby chic! Då kanske man kan sälja den ändå

Svar på tråden Vad heter gummilisten som man sätter på spjälsängen när bebisen börjar tugga på sängramen?