• Jossi

Baby Jogger City Mini, 3 eller 4 hjul?

Är inne på en Baby Jogger City Mini, pga den smidiga ihopfällningen, men undrar om någon kan säga vilken av modellerna som är bäst? Smaken är ju som baken såklart men det är alltid bra att höra andras åsikter. Den är ju rätt dyr för att vara en "paraplyvagn". Kommer mest köra i stan, ha den som lämna-på-dagis-vagn och handla-vagn. För skogspromenaderna och grusvägarna tror jag inte den är lika bra som vår Mutsy, emn jag kan ha fel. Hursomhelst, är det värt att betala närmare en tusing mer för ett extra hjul?

• Svar på tråden Baby Jogger City Mini, 3 eller 4 hjul?
  • veh

I min närmaste butik är skillnaden bara 300 kr, men oavsett så väljer jag alla gånger hellre en fyrhjulig, pga den rejält ökade stabiliteten. Stödytan blir betydligt större med 4 hjul än med 3!

• Rosy

Jag undrar med!

Står i valet och kvalet mellan 3 eller 4 hjul???

• Tjillevippen

Samma dilemma här, fast vi funderar på att köpa den med 3 hjul i USA för knappt 2000 kr eller den med 4 hjul i Sverige för ca 3700 kr. Jag har haft mailkontakt med Baby Jogger i USA, och den 4-hjuliga kommer endast att finnas på den europeiska marknaden. Så för oss skulle det skilja drygt 1500 kr. Svårt det där...

Svar på tråden Baby Jogger City Mini, 3 eller 4 hjul?