• frugus

Bastuaggregat - vedeldad. Vilket ska man välja?

Jag tänker köpa ett vedeldad bastuaggregat i julklapp till min man. Problemet är att jag inte vet så mkt om sånt. Kan någon tipsa mig om vilket märke man ska välja, eller vilket som är bäst?
    Våran bastu blir ca 16-20 m3 och jag antar att aggregatet måste vara på 8-10 kw (tror min man har sagt något om det).
    Anyone?

• Svar på tråden Bastuaggregat - vedeldad. Vilket ska man välja?
  • Naturvit

Vi har ett Helo-aggregat på 16 kw och en bastu ca 2x2 m. Det blir kanonvarmt!

• frugus

Sedärja. Helo har jag inte alls kollat. Har tittat lite på ett Harvia Pro Steel, men jag vet inte om det är ett bra märke. Ska kolla upp Helo bättre!

• frugus

Hahaha

FINNE EFTERLYSES!!
    Gärna god och rund och bastuglad

• frugus

Tack för tipsen hör ni! Det lutar åt en Harvia 20 Pro, många på nätet verkar tycker den är bra. Ser så fram emot lite het bastu nästa år! Gud vad skönt!

• Zenobia

HEHE ja har en rund och go och bastuglad finne här brevid. Men tyvärr kan han inte vilket agregat som är bäst.
    Men i stugan har vi Harvia och den är tyvärr för varm, men det beror väl på vem man är också *ler*

• Zenobia

De basuagregatet vi har är av den äldre modell. Men dom nya kanske inte är lika heta eller så är dom anpassade för finnar *ler*

Svar på tråden Bastuaggregat - vedeldad. Vilket ska man välja?