Buseyra skrev 2011-03-14 04:03:33 följande:
Hon har fått olika diagnoser och går hos psykolog regelbundet för hjälp mot t.ex. depressioner, MEN! hon har alltid skött sitt egna rum förut även när hon har varit i sina värsta "nedförsbacke period" så att säga. Nu när våren är på ingång så mår hon bättre.. det är det som oroar min syster, att hon har skött rummet förut men inte ens det orkar hon nu längre.
Villimey skrev 2011-03-14 00:36:24 följande:
Går hon på gymnasiet? Har hon några planer på sommarjobb?
Hon går i gymnasiet ja, första ring just nu (hon har gått om 2 år alltså). Hon söker deltidsjobb och sommarjobb för fullt men hittills har hon inte fått napp så vi får helt enkelt se hur sommaren ser ut för hennes del.
det går inte alltid att veta om folk mår bättre eller sämre, det vet man knappt själv, men då man är helt avtrubbad och slutar sköta sådant som funkat förr så mår man inte bättre.
Våren är hjätte jobbig om man är deppresiv, därför att man kastas mellan hopp och förtvivlan, vissa dagar känns det jätte bra då det känns som att livet återvänder, men sedan kommer några kalla, gråa dagar och då blir man mer nere än någonsin.
Jag, känne rju inte henne, eller er, eller så, men jag röstar fortfarande på mer hjälp