• Svar på tråden 3 år och alkoholist
  • HarperSeven

Fruktansvärt! Har du sett det här?

">

• Grillspettet
    Filip 2 år skrev 2011-03-14 09:58:44 följande:
    Fruktansvärt! Har du sett det här?

">

" target="_blank">

Ja den har jag faktiskt sett. Men det måste väl vara ännu värre att dricka som så ung?
    Eller?
  • solsken

Båda grejerna är väl helt sjuka.
    Vad kan man säga?

• Tummelisa

Kan knappt titta på sånt där. Blir så fruktansvärt illa berörd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hoppas verkligen att han tas ifrån föräldrarna omgående.

• Grillspettet

Jag har funderat lite nu och kommit fram till att det kanske inte är så farligt ändå.
    Okej att låta barnen missbruka dagligen är väl lite extremt, men smaka borde väl ändå vara lugnt?
    Det är ju inte som att dom har så mycket tider att passa och sånt, så även om dom blir bakis så är det överkomligt.

• mithrandil

Jag är helt mållös, stum.
    VA FAN? Hade ingen aning om att sånt där ens existerade.
    En 2åring som röker som om han aldrig gjort annat och en 3åring som halsar en flaska sprit?
    Kan knappt tro att det är verkligt trots att jag såg det "med egna ögon".

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Grillspettet
    mithrandil skrev 2011-03-14 10:52:34 följande:
    En 2åring som röker som om han aldrig gjort annat och en 3åring som halsar en flaska sprit?
    Håller med. Tycker att man bör försöka skjuta på alkholdebuten till någonstans mellan 6-10 års ålder i alla fall.
    Cigaretter och snus bör man inte under några omständigheter börja med innan 8 år.
  • Grillspettet
    mithrandil skrev 2011-03-14 10:52:34 följande:
    Jag får det till att han dricker en vanlig Bacardi Breezer. Alltså inte sprit i betydelsen starksprit - utan alkoläsk.
    Det vore ju för illa om ungarna gick på starkast möjliga direkt. Tack och lov verkar det ju inte vara så här.
  • Makka Pakka

Usch!!! Man blir mörkrädd!

När jag var runt 19-20 år så var jag i Prag med vänner, hade då inga barn själv, så satt det en 5-årig pojke, son  till en av kompisens bekanta och drack stor stark! Vi alla var som fågelholkar men pappan till pojken tyckte det var skitkul att sonen tyckte om öl! Nästan stolt!

Nu i efterhand så tänker jag mkt på pojken när jag har en son själv och undrar hur det har gått för han.. bankar huvudet mot väggen att jag inte gjorde nåt då eller sa till pappan.. skäms Skäms

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Tummelisa
    Grillspettet skrev 2011-03-14 10:48:13 följande:
    Jag har funderat lite nu och kommit fram till att det kanske inte är så farligt ändå.
    Okej att låta barnen missbruka dagligen är väl lite extremt, men smaka borde väl ändå vara lugnt?
    Det är ju inte som att dom har så mycket tider att passa och sånt, så även om dom blir bakis så är det överkomligt.
    Ja, jag trodde också först att den kanske låg udner sandlådan, men så är inte fallet.
Svar på tråden 3 år och alkoholist