Får man bli omplacerad på jobb pga vab?
Som rubriken lyder: får man bli omplacerad på jobbet pga vab-dagar? Om man har garantilön plus provision och efter omplaceringen endast får garantilön?
Som rubriken lyder: får man bli omplacerad på jobbet pga vab-dagar? Om man har garantilön plus provision och efter omplaceringen endast får garantilön?
Vad har du för anställning?
Hur mycket har du vabbat?
Inte jag, det är min man. Anställning med kollektivavtal. Vi delar lika på dagarna men sonen är sjuk mycket nu när han bara gått på dagis i tre månader och denna jäkla vinter med kräksjukor, förkylningar, förkylningsastma och hög feber. Han har nog bara gått någon hel vecka.
Prata med ditt fackförbund så får du hjälp med sådanna frågor. Svårt att säga vad man får och inte..
Visst skulle man kunna prata med facket men undrade om någon här hade någon aning.
har bägge dagjobb?
Mitt barn har förkyldningsastma och är konstant sjuk september-mars.Han hinner gå på dagis 3-5 dagar,så är han sjuk igen i minst 10 dagar.
Eftersom vi både älskar våra jobb har ena av oss tillfälligt jobbat kvällar/nätter och/eller helger för att slippa vabba.Chefen har varit väldigt glad att vi velat göra så här,så vi har haft väldigt väldigt lite frånvaro pga denna lösning.
Vi går om varandra endel,men hellre det än att ständigt vabba och vara låst i hemmet.Det drabbar en själv,och chef och arbetskamraterna.Framför allt drabbar det mitt barn då ingen av oss är hemma med glädje så mycket.
Jo man kan bli omplacerad.Därför tycker jag ni ska försöka hitta andra lösningar.