• Sonali

Sälja hår

Jag vill sälja mitt långa hår och undrar om ni vet var jag kan göra det. Bor i Stockholm. Jag har svart hår ända ner till rumpan. Har aldrig färgat eller slingrat mitt hår. Frisörer brukar alltid säga att jag har fint hår. Kan tänka mig klippa av rätt så mycket. Anledning till att jag vill sälja är föratt jag är trött på att ha långt hår och vill klippa mig, kanske till en kort frisyr så vill slänga håret när någon kan ha användning av det.
    Tips på där de köper in hår eller någon som känner någon som vill köpa?

• Svar på tråden Sälja hår
  • She is Me

Enligt min syster som är frisör, så är det inte är lönt att försöka sälja sitt hår. Frisörer och dyl kan köpa hår till väldigt låga priser från utlandet.

Google is my friend ♥
  • Blgebo

Vet inte om hårkullorna i våmhus köper in hår. I annat fall kan du ju alltid göra något av håret? Man kan göra broscher, tiara till håret, berlocker, örhängen mm...  Det har jag funderat på om jag ska klippa av mig mitt långa hår

• Sonali
    Blgebo skrev 2011-03-14 11:08:07 följande:
    Vet inte om hårkullorna i våmhus köper in hår. I annat fall kan du ju alltid göra något av håret? Man kan göra broscher, tiara till håret, berlocker, örhängen mm...  Det har jag funderat på om jag ska klippa av mig mitt långa hår
    menar du att man kan göra allt detta av hår? eller har jag missuppfattat det? elelr så kanske du menar att man kan fixa upp håret med det?
  • pappakl

Bli känd som justin bieber och sälj det för 40.000$ på ebay :D

• Blgebo
    Sonali skrev 2011-03-14 11:17:12 följande:
    menar du att man kan göra allt detta av hår? eller har jag missuppfattat det? elelr så kanske du menar att man kan fixa upp håret med det?
    Jag menar att det finns ett hantverk där man gör saker av hår
    googla hårkulla våmhus så får du se
  • Loriyana

Min bror sålde sitt hår till en perukmakare. Han hade riktigt långt hår. Men det var 10 år sedan.

• Arbetstagaren

Jag klippte svansen idag... Det blev väl inte fullt så mycket som jag hoppades på, men 300 kr tillfördes plånboken i alla fall och så var den här dagen räddad.

Ett snabbt klipp... 40 cm svans, får så småningom ny ägare.

Synd bara att det tar ett tag till nästa gång.

• Capt Janeway

Eller behåll det avklippta håret. Be en frisör göra ex. små tunna flätor av det, som du kan använda i din egen frisyr i framtiden

• Shair

Vi tillverkar peruker och hårsmycken och köper därför långt hår.
    Håret måste vara minst 35 cm långt och får inte vara kemiskt behandlat (färgat eller permanentat) eller innehålla gråa strån.
    Svart hår köper vi billigt från indien, så därför betalas bättre för blonda hår.

Skicka ett par bilder av håret med uppgift om längd och kvalitet till shairs1@yahoo.com så återkommer vi med ett prisförslag.

Svar på tråden Sälja hår