• mezzi

converse hjälp?

Vilken storlek skulle du tagit till en fot på 13 cm. det står ju cm i skon men när jag mätt är det ju nästan 1 cm till i innermått? Är det då att skon passar en fot som ärmåttet som står i skon?

Hoppas ni fattar vad jag menar?!
    HjälpFörvånad

• Svar på tråden converse hjälp?
  • mezzi

eller har jag mätt så galet??

• Erki

Jag har erfarenhet att just converse är stora i storleken iallafall på barnskor.
    Dottern hade alltid 1-2 strl mindre i dom än andra skor.

• Tant Green

Håller med om att de är stora! Min tjej har 30-31 i andra skor, men hennes converse storlek 28,5 är fortfarande lite för stora.

Det stämmer nog att cm-måttet som står i skon är den fotlängd som de passar för. I dotterns skor står det 17,5 cm och innermåttet är ca 18,5 cm (hennes fötter är 17 cm och med någon halvcentimeter till borde de passa).

• Beetle
    Tant Green skrev 2011-03-14 21:00:04 följande:
    Håller med om att de är stora! Min tjej har 30-31 i andra skor, men hennes converse storlek 28,5 är fortfarande lite för stora.

Det stämmer nog att cm-måttet som står i skon är den fotlängd som de passar för. I dotterns skor står det 17,5 cm och innermåttet är ca 18,5 cm (hennes fötter är 17 cm och med någon halvcentimeter till borde de passa).
    Exakt. Jag trodde också att det var innermåttet tills de i affären sa till mig att det är den storleken på fot de är optimala för.
  • Rocktroll

Det är hur lång foten ska vara när den storleken passar bäst. Min dotter har strl 22 på sina och dom sitter bra 23 hade nog varit som skidor, hennes fot är ca 13-13,5 cm var svårt att mäta när hon inte ville stå still Tungan ute

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Rocktroll
    caspersmamma 08 skrev 2011-03-21 13:26:52 följande:

vad köper ni era converse skor? min son har st 22 men kan bara hitta från st 26

Finns massa på tradera. Jag beställde från Asos men tror inte dom har barnkläder längre.
  • Rocktroll

Nu kan jag ge lite konkret hjälp om du inte köpt skorna än. Var in i en skoaffär och mätte dottern fot som var exakt 13 cm, så jag passa på att mäta innermåttet i converse strl 21 & 22. Strl 21 hade 13,5 och strl 22 hade 14,5 cm så det är strl 22 ditt barn ska ha Glad min dotter har för övrigt ett par converse i strl 22 som var en vild chansing och dom sitter jättebra.

• mezzi

Tusen tack! För konkret hjälp! SkrattandeSolig

Svar på tråden converse hjälp?